Other Programsのレッスン内容

すぐに実践できる
ビジネス・スキルに
フォーカスして修得。

Level 1

プレゼンやミーティングなど
様々なビジネスシーンで、
中学レベルの英語を使った
便利なフレーズを習得できます。

  • はじめてのオンライン英会話

    1. 1

      NICE TO MEET YOU

      あいさつ

    2. 2

      HOW WAS YOUR DAY?

      いつもの会話

    3. 3

      CAN YOU TELL ME ABOUT YOURSELF?

      かんたんな自己紹介

    4. 4

      TODAY, WE WILL DO LESSON 1

      レッスンの進め方

    5. 5

      REVIEW

      復習

    6. 6

      CAN YOU SPEAK MORE SLOWLY?

      ゆっくり話してもらう

    7. 7

      DO YOU HAVE ANY QUESTIONS?

      わからないところを教えてもらう

    8. 8

      WHAT IS THE DIFFERENCE?

      単語のちがいについて教えてもらう

    9. 9

      I CAN'T HEAR YOU

      接続にトラブルがあった時は…

    10. 10

      REVIEW

      復習

    11. 11

      WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?

      趣味についての会話

    12. 12

      LET ME SEE…

      詰まった時は…

    13. 13

      I HAVE A REQUEST

      リクエストする

    14. 14

      I ENJOYED YOUR LESSON

      おわかれのあいさつ

    15. 15

      REVIEW

      復習

    16. 16

      THAT’S INTERESTING

      会話のたのしみ方

    17. 17

      WHAT ARE YOUR PLANS FOR THE WEEKEND?

      週末についての会話

    18. 18

      TODAY I NEED TO…

      平日についての会話

    19. 19

      HOW OLD ARE YOUR KIDS?

      トレーナーについて質問してみる

    20. 20

      REVIEW

      復習

  • スモールトーク1

    1. 1

      Cars

    2. 2

      Travel

      旅行

    3. 3

      Music

      音楽

    4. 4

      Dogs

    5. 5

      Hobbies

      趣味

    6. 6

      Food

      食べ物

    7. 7

      The Internet

      インターネット

    8. 8

      Toys

      おもちゃ

    9. 9

      Fashion

      ファッション

    10. 10

      Sports

      スポーツ

    11. 11

      Movies

      映画

    12. 12

      Electronic Gadgets

      電化製品

    13. 13

      Celebrations

      祝い事

    14. 14

      Chores

      家事

    15. 15

      Retirement

      定年退職

    16. 16

      Time

      時間

    17. 17

      Wealth

    18. 18

      Anime

      アニメ

    19. 19

      Antiques

      アンティーク

    20. 20

      Animals

      動物

  • 海外出張(初級)

    1. 1

      Setting up a visit through e-mail

      メールでアポイントを取る

    2. 2

      Calling to confirm the visit

      アポイントの確認の電話をかける

    3. 3

      Meeting the contact person

      アポイントの相手と空港で会う

    4. 4

      Making small talk on the way

      雑談をする

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Starting the tour of the factory

      施設見学をする

    7. 7

      Meeting the plant manager

      施設長に挨拶をする

    8. 8

      Asking about quality and efficiency

      品質と効率性について質問する

    9. 9

      Asking about safety regulations

      安全基準について質問する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Starting the meeting

      ミーティングを始める

    12. 12

      Bringing up your concerns

      問題点について話す

    13. 13

      Proposing a solution

      解決策を提案する

    14. 14

      Confirming the action plans

      アクションプランについて話す

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Responding to an invitation

      誘いを受ける・断る

    17. 17

      Talking about the menu

      メニューについて話す

    18. 18

      Getting to know the other person

      相手のことを尋ねる

    19. 19

      Following up by e-mail

      フォローアップメールを送る

    20. 20

      Review

      復習

  • Eメールライティング(初級)

    1. 1

      Understanding the basic e-mail structure

      メールの基礎構造を理解する

    2. 2

      Writing the subject line

      件名の書き方

    3. 3

      Using an appropriate greeting

      適切な挨拶文

    4. 4

      Closing your e-mail

      結びの文章

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Writing a good opening

      メールの書き出し方

    7. 7

      Explaining your purpose for writing

      用件を述べる

    8. 8

      Organizing the details

      詳細情報の書き方

    9. 9

      Stating the call to action

      次のアクションを呼び掛ける

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Giving an update

      最新情報を伝える

    12. 12

      Writing clear instructions

      指示を明確に書く

    13. 13

      Asking for feedback

      意見を尋ねる

    14. 14

      Sending a confirmation

      確認のメールを送る

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Writing with feeling

      気持ちを表現する

    17. 17

      Offering further assistance

      サポートを申し出る

    18. 18

      Apologizing through e-mail

      お詫びを書く

    19. 19

      Expressing sympathy

      お悔みメール

    20. 20

      Review

      復習

  • 電話会議(初級)

    1. 1

      Scheduling by e-mail

      メールで会議の日程を決める

    2. 2

      Responding to invitations

      会議の招待メールに返信する

    3. 3

      Creating the agenda

      アジェンダを作成する

    4. 4

      Sending a confirmation e-mail

      確認のメールを送る

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Handling technical difficulties

      通信障害時の対応

    7. 7

      Welcoming participants

      参加者を迎える

    8. 8

      Introducing others

      メンバーを紹介する

    9. 9

      Going over the agenda

      アジェンダの共有

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Balancing participation

      均等に意見を聞く

    12. 12

      Expressing opinions

      意見を述べる

    13. 13

      Getting clarification

      理解を確認する

    14. 14

      Giving instructions

      資料を説明する

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Deciding next steps

      次の段取りを決める

    17. 17

      Summarizing key points

      キーポイントをまとめる

    18. 18

      Setting up next meeting

      次回の会議を設定する

    19. 19

      Wrapping up

      会議をまとめる

    20. 20

      Review

      復習

  • プレゼンテーション(初級)

    1. 1

      Preparing your presentation

      プレゼンテーションの準備をする

    2. 2

      Introducing yourself and the main topic

      自己紹介と本題について話す

    3. 3

      Giving background information

      背景について話す

    4. 4

      Explaining the outline

      概要を説明する

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Expressing and supporting your opinion

      意思表明とその補足

    7. 7

      Using charts and graphs

      表とグラフを使う

    8. 8

      Adding details

      詳細を加える

    9. 9

      Making an impact

      インパクトをもたせる

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Recapping your main point

      要約する

    12. 12

      Finishing with a bang

      印象的な締めくくり

    13. 13

      Wrapping up your presentation

      プレゼンテーションの結び

    14. 14

      Mingling with the audience

      観衆を巻き込む

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Asking for questions

      質問を受け付ける

    17. 17

      Clarifying the question

      質問内容を確認する

    18. 18

      Answering questions

      質問に答える

    19. 19

      Handling common problems

      難しい質問に対応する

    20. 20

      Review

      復習

  • 電話応対(初級)

    1. 1

      Making a good impression

      良い印象を与える

    2. 2

      Asking for details

      詳細を聞き出す

    3. 3

      Confirming details

      詳細を確認する

    4. 4

      Ending the phone call

      電話を終える

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Transferring a call

      電話を取り次ぐ

    7. 7

      Answering inquiries

      お問合せに対応する

    8. 8

      Assisting your caller

      電話でサポートする

    9. 9

      Taking a message

      伝言を承る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Calling on behalf of someone

      代理で電話をかける

    12. 12

      Setting up an appointment

      アポイントメントを取る

    13. 13

      Leaving a message

      伝言を残す

    14. 14

      Making follow-up inquiries

      状況を確認する

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Handling an upset caller

      クレームの対応

    17. 17

      Filing a complaint

      不満を伝える

    18. 18

      Asking for clarification

      聞き取れない時の対応

    19. 19

      Going back to the topic

      本題に戻す

    20. 20

      Review

      復習

  • ミーティング(初級)

    1. 1

      Scheduling the meeting

      会議を設定する

    2. 2

      Asking about availability

      日程を調整する

    3. 3

      Creating an agenda

      アジェンダを作成する

    4. 4

      E-mailing the participants

      参加者へメールを送る

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Greeting participants & small talk

      挨拶とスモールトーク

    7. 7

      Recapping the previous meeting

      前回の会議の振り返り

    8. 8

      Going through the agenda

      アジェンダの共有

    9. 9

      Assigning roles

      役割分担を決める

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Getting participation & input

      参会者を巻き込む

    12. 12

      Handling difficult situations

      難しい場面に対応する

    13. 13

      Expressing opinions

      意見を述べる

    14. 14

      Making decisions

      結論を出す

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Assigning tasks

      タスクを割り当てる

    17. 17

      Summarizing key points

      キーポイントをまとめる

    18. 18

      Setting up the next meeting

      次回の会議を設定する

    19. 19

      Closing the meeting

      会議を締めくくる

    20. 20

      Review

      復習

  • ネゴシエーション(初級)

    1. 1

      Gathering information

      情報収集する

    2. 2

      Knowing your goals

      ゴールを知る

    3. 3

      E-mailing your counterpart

      交渉相手にメールする

    4. 4

      Calling your counterpart

      交渉相手に電話をする

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Building a relationship

      人間関係を構築する

    7. 7

      Setting goals

      ゴールを設定する

    8. 8

      Listening to their needs

      相手の要望を聞く

    9. 9

      Confirming

      確認する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Presenting your side

      提案する

    12. 12

      Agreeing

      同意する

    13. 13

      Disagreeing

      反論する

    14. 14

      Finding common ground

      着地点を見出す

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Summarizing

      要約する

    17. 17

      Closing

      交渉が成立する

    18. 18

      Following up by e-mail

      メールでフォローする

    19. 19

      Keeping ties

      親密な関係を保つ

    20. 20

      Review

      復習

  • 異文化対応(初級)

    1. 1

      Geography

      地理と文化

    2. 2

      Language

      言語と文化

    3. 3

      Family life

      家族と文化

    4. 4

      Food

      食と文化

    5. 5

      Work life

      仕事と文化

    6. 6

      Sports

      スポーツと文化

    7. 7

      Marriage

      結婚と文化

    8. 8

      Entertainment

      娯楽と文化

    9. 9

      Celebrations

      祭事と文化

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      History

      歴史と文化

    12. 12

      Laws

      法律と文化

    13. 13

      Industry

      産業と文化

    14. 14

      Socializing

      社交と文化

    15. 15

      Happiness

      幸せの定義と文化

    16. 16

      Neighboring countries

      隣国と文化

    17. 17

      Schooling

      教育と文化

    18. 18

      Youth

      未成人期と文化

    19. 19

      The next generation

      次世代と文化

    20. 20

      Review

      復習

  • オンラインチャット(初級)

    1. 1

      Starting and ending chats

      チャットを開始・終了する

    2. 2

      Asking for a favor

      依頼する

    3. 3

      Inviting someone out

      食事に誘う

    4. 4

      Giving reminders

      リマインドする

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Giving instructions

      指示を出す

    7. 7

      Asking for updates

      進捗を聞く

    8. 8

      Making corrections

      訂正する

    9. 9

      Inviting questions

      質問を受け付ける

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Giving updates

      進捗を共有する

    12. 12

      Rescheduling meetings

      会議を延期する

    13. 13

      Making a team announcement

      告知する

    14. 14

      Giving advice

      助言する

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Expressing opinions

      意見を述べる

    17. 17

      Raising concerns

      懸念を伝える

    18. 18

      Showing appreciation

      感謝の気持ちを示す

    19. 19

      Giving encouragement

      激励する

    20. 20

      Review

      復習

  • 面接対策(初級)

    1. 1

      Preparing your resume

      履歴書の準備

    2. 2

      Responding to an interview invitation

      面接を承諾する

    3. 3

      Greeting your interviewer

      面接官に挨拶する

    4. 4

      Introducing yourself

      自己紹介

    5. 5

      Review

      復習

    6. 6

      Questions about your personality

      性格についての質問

    7. 7

      Questions about their company

      会社についての質問

    8. 8

      Questions about your experience

      経験についての質問

    9. 9

      Questions about your skills

      スキルについての質問

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Questions about your goals

      目的についての質問

    12. 12

      Behavioral questions

      行動についての質問

    13. 13

      Curveball questions

      ひっかけ問題

    14. 14

      Questions about your opinions

      意見についての質問

    15. 15

      Review

      復習

    16. 16

      Asking your interviewer questions

      面接官に質問をする

    17. 17

      Addressing concerns

      懸念事項への対処

    18. 18

      Ending the interview

      面接を終える

    19. 19

      Responding to results

      結果への対応

    20. 20

      Review

      復習

  • マネジメントコース1

    1. 1

      Talking about our industry

      自社の業種について話す

    2. 2

      Talking about our history

      自社の歴史について話す

    3. 3

      Talking about our vision

      自社のビジョンについて話す

    4. 4

      Talking about our organization

      自社の組織について話す

    5. 5

      Talking about our products

      自社商品について話す

    6. 6

      Talking about our strengths

      自社の強みについて話す

    7. 7

      Talking about our challenges

      自社の課題について話す

    8. 8

      Talking about our culture

      自社の文化について話す

    9. 9

      Talking about globalization

      グローバル展開について話す

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Talking about my personality

      自分の性格について話す

    12. 12

      Talking about my team

      自分のチームについて話す

    13. 13

      Talking about my responsibilities

      自分の責任について話す

    14. 14

      Talking about my targets

      自分の目標について話す

    15. 15

      Talking about my management style

      自分のマネジメントスタイルについて話す

    16. 16

      Talking about training and development

      人財育成について話す

    17. 17

      Talking about managing costs

      コスト管理について話す

    18. 18

      Talking about goal setting

      ゴール設定について話す

    19. 19

      Talking about my career path

      キャリアパスについて話す

    20. 20

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      復習

  • エグゼクティブ(初級)

    1. 1

      Your industry, what is it?

      業界について

    2. 2

      Your history, how did your company start?

      会社沿革について

    3. 3

      Your culture, what makes it unique?

      風土について

    4. 4

      Your vision, where is the company heading?

      ビジョンについて

    5. 5

      Your products, what makes them special?

      商品について

    6. 6

      Your customers, who are they?

      顧客について

    7. 7

      The competition, what makes your company better?

      競合他社について

    8. 8

      Hiring, what kind of people do you look for?

      雇用について

    9. 9

      Your workforce, how diverse is it?

      従業員について

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Strengths, what makes your company the best?

      強みについて

    12. 12

      Weaknesses, what areas do you need to improve?

      弱みについて

    13. 13

      Opportunities, what areas can you take advantage of?

      機会について

    14. 14

      Threats, what challenges are you facing?

      脅威について

    15. 15

      Training, how do you keep your employees sharp?

      社員教育について

    16. 16

      Motivation, how do you keep your staff happy?

      社員のモチベーションについて

    17. 17

      Customer support, how do you offer support?

      カスタマーサポートについて

    18. 18

      CSR, how do you give back to society?

      CSRについて

    19. 19

      Management style, how do you run the company?

      経営のスタイルについて

    20. 20

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      復習

  • 新入社員・内定者向けコース1

    1. 1

      Talking about your personality

      自分の性格について話す

    2. 2

      Talking about your interests

      自分の趣味について話す

    3. 3

      Talking about your education

      自分の学歴について話す

    4. 4

      Talking about your experience

      自分の経験について話す

    5. 5

      Talking about your skills

      自分のスキルについて話す

    6. 6

      Talking about your weaknesses

      自分の弱みについて話す

    7. 7

      Talking about your personal values

      自分の価値観について話す

    8. 8

      Talking about your motivation

      自分のモチベーションについて話す

    9. 9

      Talking about your goals

      自分の目標について話す

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Talking about joining your company

      入社理由を話す

    12. 12

      Talking about your company

      自分の会社について話す

    13. 13

      Talking about your job

      自分の仕事について話す

    14. 14

      Talking about your products

      自分の会社の商品について話す

    15. 15

      Talking about your customers

      自分の会社の顧客について話す

    16. 16

      Talking about your competitors

      自分の会社の競合について話す

    17. 17

      Talking about your corporate culture

      自分の会社の企業文化について話す

    18. 18

      Talking about your company’s vision

      自分の会社のビジョンについて話す

    19. 19

      Talking about your career goals

      自分のキャリアの目標について話す

    20. 20

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      復習

Level 2-3

シンプル、丁寧、効果的な
コミュニケーションの型を学び、
プレゼンやミーティングなどの
ビジネス・スキルを習得します。

  • スモールトーク2

    1. 1

      Social Media

      ソーシャルメディア

    2. 2

      Friends

      友人

    3. 3

      Famous People

      有名人

    4. 4

      Television

      テレビ

    5. 5

      Paradise

      パラダイス

    6. 6

      Homes

    7. 7

      Visual Arts

      ビジュアルアート

    8. 8

      Parenting

      子育て

    9. 9

      Seasons

      季節

    10. 10

      Books

    11. 11

      Technology

      テクノロジー

    12. 12

      Nature

      自然

    13. 13

      Design

      デザイン

    14. 14

      Health

      健康

    15. 15

      Study

      勉強

    16. 16

      History

      歴史

    17. 17

      Stress Management

      ストレス管理

    18. 18

      Traditions

      伝統

    19. 19

      Luck

    20. 20

      Emotions

      感情

  • 海外出張

    1. 1

      Responding to an inquiry

      お問い合わせに対応する

    2. 2

      Knowing their business culture

      ビジネスカルチャーを知る

    3. 3

      Preparing for a business trip

      出張の準備をする

    4. 4

      Setting up an appointment

      アポイントを取る

    5. 5

      Answering a call from the contact person

      担当者からの電話を受ける

    6. 6

      Meeting at the airport

      空港で面会する

    7. 7

      Staying in the hotel

      ホテルに宿泊する

    8. 8

      Attending a tradeshow

      トレードショーに参加する

    9. 9

      Calling the contact person

      担当者に電話をかける

    10. 10

      Getting to the client’s office

      顧客のオフィスを訪問する

    11. 11

      Taking a tour of the facilities

      施設を案内する

    12. 12

      Meeting the clients for the first time

      顧客と初めて顔合わせをする

    13. 13

      Presenting the product

      商品を紹介する

    14. 14

      Answering questions

      質問に答える

    15. 15

      Making a proposal

      提案する

    16. 16

      Bargaining and negotiating

      交渉に成功する

    17. 17

      Having dinner with your clients

      顧客とディナー

    18. 18

      Sightseeing

      観光

    19. 19

      Sending a follow up e-mail

      フォローアップメールを送る

    20. 20

      Review

      復習

  • Eメールライティング

    1. 1

      Introduction to business e-mail writing

      ビジネスメールを書く前に

    2. 2

      Having proper e-mail structure

      適切なEメールの構成

    3. 3

      Using appropriate language

      適切な言葉

    4. 4

      Keeping it positive

      ポジティブに書く

    5. 5

      Keeping it short and simple

      短くシンプルに書く

    6. 6

      Adding a personal touch

      パーソナルタッチに書く

    7. 7

      Orienting the reader

      読み手に合わせて書く

    8. 8

      Using proper mechanics

      ビジネスメールを送る前に

    9. 9

      Giving advice on e-mail writing

      Eメールのアドバイスをする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Common types of e-mails

      一般的なEメールの種類

    12. 12

      Writing short requests/inquiries

      要望/お問い合わせを書く

    13. 13

      Responding to requests

      要望に対して返事をする

    14. 14

      Giving updates and FYIs

      最新情報と参考情報を伝える

    15. 15

      Writing a complaint

      苦情を書く

    16. 16

      Writing an apology

      お詫びを書く

    17. 17

      Giving instructions

      手順を書く

    18. 18

      Writing a report

      レポートを書く

    19. 19

      Communicating good news and bad news

      グッドニュースとバッドニュースの書き方

    20. 20

      Review

      復習

  • 電話会議

    1. 1

      Scheduling a teleconference

      電話会議をスケジュールする

    2. 2

      Confirming the schedule

      スケジュールを確定する

    3. 3

      Starting the teleconference

      電話会議を開始する

    4. 4

      Setting the mood

      雰囲気をつくる

    5. 5

      Going over the agenda

      議題を読み上げる

    6. 6

      Involving the participants

      参加者を巻き込む

    7. 7

      Staying in control

      会議をコントロールする

    8. 8

      Pausing for questions

      質問の時間をとる

    9. 9

      Ending the teleconference

      電話会議を終える

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Joining the teleconference

      電話会議に参加する

    12. 12

      Delivering your presentation

      プレゼンテーションする

    13. 13

      Getting clarification

      明確に理解する

    14. 14

      Being understood

      理解させる

    15. 15

      Handling objections

      反対意見に対応する

    16. 16

      Communicating your opinions

      意見の陳述

    17. 17

      Making a proposal

      提案する

    18. 18

      Responding to questions

      質問に答える

    19. 19

      Conveying your thoughts

      自分の考えを伝える

    20. 20

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      復習

  • プレゼンテーション

    1. 1

      Preparing your presentation

      プレゼンテーションの準備をする

    2. 2

      Opening your presentation

      プレゼンテーションの開始

    3. 3

      Speaking naturally

      自然に話す

    4. 4

      Signposting

      サインポスティング

    5. 5

      Involving your audience

      観衆を巻き込む

    6. 6

      Using impact words

      インパクトのある言葉

    7. 7

      Closing your presentation

      プレゼンテーションの結び

    8. 8

      Answering questions

      質問に答える

    9. 9

      Handling difficult questions

      難しい質問に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Different types of presentations

      異なる種類のプレゼンテーション

    12. 12

      Sales presentations

      セールスプレゼンテーション

    13. 13

      Special events

      スペシャルイベント

    14. 14

      Recommendations

      提案

    15. 15

      Announcements

      アナウンスメント

    16. 16

      Status reports

      現状報告

    17. 17

      Impromptu presentations

      緊急プレゼンテーション

    18. 18

      Instructional presentations

      人材育成のプレゼンテーション

    19. 19

      Motivational speeches

      意欲を起こさせるスピーチ

    20. 20

      Review

      復習

  • 電話応対

    1. 1

      Understanding telephone English

      電話応対をする前に

    2. 2

      Answering the phone

      電話を受ける

    3. 3

      Transferring a call

      電話を取り次ぐ

    4. 4

      Taking a message

      伝言を承る

    5. 5

      Handling inquiries

      お問い合わせに対応する

    6. 6

      Handling difficult inquiries

      難しいお問い合わせに対応する

    7. 7

      Giving directions

      道順を案内する

    8. 8

      Giving instructions

      手順を伝える

    9. 9

      Handling complaints

      苦情に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Making a call

      電話をかける

    12. 12

      Making inquiries

      問い合わせる

    13. 13

      Leaving a message

      伝言を残す

    14. 14

      Leaving a voice message

      留守番電話にメッセージを残す

    15. 15

      Dealing with technical difficulties

      通信環境が悪い場合

    16. 16

      Making an appointment

      アポイントメントを取る

    17. 17

      Making an urgent call

      緊急電話をかける

    18. 18

      Asking for a subscription renewal

      契約更新について電話をかける

    19. 19

      Making a complaint

      苦情を伝える

    20. 20

      Review

      復習

  • ミーティング

    1. 1

      Creating an agenda

      アジェンダを作成する

    2. 2

      Calling a meeting

      会議を設定する

    3. 3

      Starting your meeting

      会議を開始する

    4. 4

      Getting involvement

      参加者を巻き込む

    5. 5

      Stating your opinion clearly

      意見を明確に述べる

    6. 6

      Making a decision

      決定を下す

    7. 7

      Taking control

      コントロールする

    8. 8

      Wrapping up

      会議をまとめる

    9. 9

      Following up

      フォローアップする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Different types of meetings

      異なる種類の会議

    12. 12

      Brainstorming sessions

      ブレインストーミングセッション

    13. 13

      Problem-solving meetings

      問題解決の会議

    14. 14

      Regular staff meetings

      スタッフミーティング

    15. 15

      Project meetings

      プロジェクトミーティング

    16. 16

      Training sessions

      トレーニングセッション

    17. 17

      External meetings

      社外の会議

    18. 18

      Disciplinary meetings

      指導の会議

    19. 19

      Impromptu meetings

      緊急会議

    20. 20

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      復習

  • ネゴシエーション

    1. 1

      Understanding negotiations

      交渉について理解する

    2. 2

      Selecting your negotiation approach

      交渉の進め方を選ぶ

    3. 3

      Taking a win-win approach

      双方に有益な方法をとる

    4. 4

      Avoiding people issues

      人間関係に気を付ける

    5. 5

      Focusing on interests

      相手の関心事に気を配る

    6. 6

      Being persuasive

      説得力のある話し方をする

    7. 7

      Resolving conflict

      問題を解決する

    8. 8

      Knowing your BATNA

      代替案(BATNA)を知る

    9. 9

      Knowing your inner self

      自分自身を知る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Taking the lead

      リードをとる

    12. 12

      Setting a positive environment

      環境を整える

    13. 13

      Setting expectations

      期待値を設定する

    14. 14

      Learning from the other side

      別の視点から学ぶ

    15. 15

      Framing your proposal

      提案の骨組みをつくる

    16. 16

      Dealing with resistance

      反論に対処する

    17. 17

      Giving and taking

      ギブ&テイク

    18. 18

      Closing the deal

      取引を成立させる

    19. 19

      Following up

      フォローアップ

    20. 20

      Review

      復習

  • 異文化対応

    1. 1

      Knowing the barriers to cultural understanding

      異文化理解の障壁

    2. 2

      Knowing the myths in intercultural communication

      異文化コミュニケーションに関する先入観

    3. 3

      Defining your own culture first

      自らの文化の理解

    4. 4

      Raising cultural awareness

      異文化に関する知識

    5. 5

      Accepting culture shock

      カルチャーショックの受容

    6. 6

      Knowing what leads to success

      異文化環境で必要な素養

    7. 7

      Knowing your objectives

      目的の把握

    8. 8

      Understanding individual cultural identity

      集団と個人の違い

    9. 9

      Appreciating cultural diversity

      多様性の尊重

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Being sensitive when asking about culture

      異文化に関する質問に配慮する

    12. 12

      Asking for clarification

      異文化に関する理解を確認する

    13. 13

      Switching styles

      文化の違いに合わせた接し方をする

    14. 14

      Setting ground rules

      チームのルールを定める

    15. 15

      Adjusting your tone

      伝え方を工夫する

    16. 16

      Giving an overview of the process first

      仕事の進行について意識合わせをする

    17. 17

      Giving an overview of the process first

      目的達成のためにあえて異論を唱える役を演じる

    18. 18

      Agreeing on A process

      仕事の進め方の合意を得る

    19. 19

      Building affective trust

      信頼関係を築く

    20. 20

      Review

      復習

  • 面接対策

    1. 1

      Knowing who you are

      自己分析

    2. 2

      Knowing the company and the job

      会社と仕事の分析

    3. 3

      Creating an effective resume

      効果的な履歴書を作成する

    4. 4

      Making a good first impression

      良い第一印象を作る

    5. 5

      Mock interview

      模擬面接

    6. 6

      Understanding the motive of the questions

      質問の真意を理解する

    7. 7

      Showing you’re a perfect match

      最も適した人物である事を示す

    8. 8

      Highlighting your selling points

      強みを強調する

    9. 9

      Using opening sentences

      冒頭の文章を使う

    10. 10

      Mock interview

      模擬面接

    11. 11

      Showing you understand their issues

      問題を理解していることを示す

    12. 12

      Tailoring your answers to the interviewer

      面接官に合わせた答え方

    13. 13

      Giving examples

      例を挙げる

    14. 14

      Being likeable

      好感度を示す

    15. 15

      Mock interview

      模擬面接

    16. 16

      Using stories

      ストーリーを使う

    17. 17

      Wrapping up your answers

      回答をまとめる

    18. 18

      Closing and asking questions

      質問する

    19. 19

      Writing a follow up e-mail

      フォローアップメールの作成

    20. 20

      Mock interview

      模擬面接

  • 採用面接官

    1. 1

      Thank you for coming today.

      会社の第一印象を良くする

    2. 2

      Let me explain the flow of the interview.

      場を和ませる

    3. 3

      Let me give you some background information.

      募集の背景を説明する

    4. 4

      Tell me about your work experience.

      職務経歴について詳細を尋ねる

    5. 5

      Mock interview

      模擬面接

    6. 6

      Why are you interested in our company?

      熱意を探る

    7. 7

      Why did you leave your previous company?

      退職理由を聞く

    8. 8

      Tell me about when you had to…

      事例を話してもらう

    9. 9

      What motivates you at work?

      仕事のやりがいについて聞く

    10. 10

      Mock interview

      模擬面接

    11. 11

      What are your career goals?

      キャリアの展望について聞く

    12. 12

      Tell me about your current work environment.

      職場環境の好みについて聞く

    13. 13

      What do you think of…?

      考え方を探る

    14. 14

      What is your expected salary?

      現在・希望の年収について尋ねる

    15. 15

      Mock interview

      模擬面接

    16. 16

      Do you have any questions?

      質疑応答をする

    17. 17

      We have several other people to interview.

      合否通知までの猶予を探る

    18. 18

      This is A great opportunity.

      仕事の魅力をアピールする

    19. 19

      Here are the next steps.

      面接をまとめる

    20. 20

      Mock interview

      模擬面接

  • ITコース

    1. 1

      Breaking the ice

      雰囲気をつくる

    2. 2

      Introducing the objectives and agenda

      ゴールと議題を共有する

    3. 3

      Keeping things under control

      会議をコントロールする

    4. 4

      Conveying your opinions

      意見を伝える

    5. 5

      Wrapping things up

      電話会議を終える

    6. 6

      Meeting a foreign vendor

      海外ベンダーと面会する

    7. 7

      Going over the project objectives

      プロジェクトのゴールを説明する

    8. 8

      Evaluating the vendor

      ベンダーを知る

    9. 9

      Understanding the other side

      相手を理解する

    10. 10

      Getting your point across

      考えを述べる

    11. 11

      Presenting your proposal

      提案する

    12. 12

      Getting your audience’s attention

      観衆をひきつける

    13. 13

      Using data and examples

      データと例でサポートする

    14. 14

      Connecting with your audience

      聞き手とつながる

    15. 15

      Handling Q&A sessions

      質疑応答

    16. 16

      Visiting an overseas office

      海外オフィスを訪問する

    17. 17

      Showing interest and courtesy

      よい印象を与える

    18. 18

      Dealing with resistance and objections

      反対意見に対応する

    19. 19

      Laying out an action plan

      アクションプランを立てる

    20. 20

      Making a good follow-up

      メールでフォローする

  • ITマネージャー

    1. 1

      Welcoming your new staff

      新しいメンバーを迎える

    2. 2

      Introducing key people

      キーメンバーを紹介する

    3. 3

      Giving a tour

      オフィスを案内する

    4. 4

      Explaining the job

      業務内容を説明する

    5. 5

      Explaining house rules

      ルールを説明する

    6. 6

      Inviting your staff out to lunch

      ランチに誘う

    7. 7

      Explaining the workflow

      業務フローを説明する

    8. 8

      Wrapping up the orientation

      オリエンテーションをまとめる

    9. 9

      Handling questions

      質問に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Emailing your staff

      メンバーにメールする

    12. 12

      Assigning a task

      タスクをアサインする

    13. 13

      Following up on a task

      タスクの進捗を確認する

    14. 14

      Giving feedback

      フィードバックを与える

    15. 15

      Bringing up a concern

      問題提起する

    16. 16

      Making a suggestion

      提案する

    17. 17

      Giving a verbal warning

      口頭で注意する

    18. 18

      Counseling your staff

      メンバーの相談に乗る

    19. 19

      Giving recognition

      メンバーを評価する

    20. 20

      Review

      復習

  • ホテル

    1. 1

      Giving directions to the hotel

      ホテルまでの道案内

    2. 2

      Checking in

      チェックイン

    3. 3

      Taking your guest to the room

      ゲストをお部屋へご案内

    4. 4

      Explaining the hotel’s facilities

      ファシリティのご案内

    5. 5

      Assisting guests with disabilities

      障害をお持ちの方への対応

    6. 6

      Accommodating simple requests

      簡単なリクエストへの対応

    7. 7

      Introducing the hotel’s restaurant

      レストランのご案内

    8. 8

      Giving information on corporate services

      法人向けサービスのご案内

    9. 9

      Checking out

      チェックアウト

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Recommending places to see

      観光スポットをすすめる

    12. 12

      Recommending places to eat

      お食事処をすすめる

    13. 13

      Recommending a place to shop

      ショッピングエリアをすすめる

    14. 14

      Explaining different travel options

      交通手段のご案内

    15. 15

      Showing how to use a device

      機械の使い方のご案内

    16. 16

      Handling special requests

      特別なご要望への対応

    17. 17

      Handling complaints effectively

      苦情の対応

    18. 18

      Going the extra mile

      お客様の期待値を超える

    19. 19

      Informing your guests about special events

      特別なイベントのご案内

    20. 20

      Review

      復習

  • レストラン

    1. 1

      Taking a reservation

      予約を承る

    2. 2

      Welcoming your customers

      お客様をお迎えする

    3. 3

      Taking your customers to their table

      テーブルへご案内する

    4. 4

      Taking their drink order

      お飲物の注文を承る

    5. 5

      Explaining the menu

      メニューを説明する

    6. 6

      Explaining dishes

      お料理を説明する

    7. 7

      Serving the meal

      お食事を出す

    8. 8

      Clearing the dishes

      食器を下げる

    9. 9

      Serving the check

      お会計

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Getting to know your customers

      お客様との距離を縮める

    12. 12

      Assisting small children

      お子様の対応

    13. 13

      Explaining customs and rules

      文化やマナーを説明する

    14. 14

      Introducing Japanese phrases

      日本語を紹介する

    15. 15

      Recommending a dish

      おすすめの料理をご案内する

    16. 16

      Accommodating special requests

      特別なご要望への対応

    17. 17

      Raising an issue with a customer

      代替案を提案する

    18. 18

      Dealing with customer complaints

      苦情の対応

    19. 19

      Suggesting merchandise and gift cards

      商品やギフト券を提案する

    20. 20

      Review

      復習

  • ショップ

    1. 1

      Welcoming your customer

      お客様をお迎えする

    2. 2

      Asking the customer’s needs

      お客様のニーズを伺う

    3. 3

      Recommending a product

      商品をおすすめする

    4. 4

      Handling concerns

      お客様の不安を解消する

    5. 5

      Suggesting another product

      他の商品を提案する

    6. 6

      Mentioning the price

      価格を伝える

    7. 7

      Up-selling and cross-selling

      アップセリングとクロスセリング

    8. 8

      Selling with impact

      印象に残るセールス

    9. 9

      Saying goodbye

      お客様をお見送りする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Helping customers find their way around

      お店の中を案内する

    12. 12

      Demonstrating the product

      商品の使い方を案内

    13. 13

      Handling questions

      質問に対応する

    14. 14

      Explaining sales and reward programs

      商品と特典を説明する

    15. 15

      Explaining duty-free service

      免税サービスを説明する

    16. 16

      Wrapping gifts

      ギフトラッピング

    17. 17

      Dealing with returns

      商品の交換対応

    18. 18

      Dealing with angry customers

      苦情の対応

    19. 19

      Building customer loyalty

      リピーターを作る

    20. 20

      Review

      復習

  • マネジメントコース2

    1. 1

      Making a welcome speech

      自己紹介スピーチ

    2. 2

      Getting to know your staff

      部下のことについて知る

    3. 3

      Getting their input

      部下の仕事内容を知る

    4. 4

      Scheduling a one-on-one by e-mail

      メールで個別面談日時を設定する

    5. 5

      Setting expectations

      面談の流れを説明する

    6. 6

      Listening actively

      部下の話を引き出す

    7. 7

      Setting goals

      目標を設定する

    8. 8

      Getting commitment

      やる気にさせる

    9. 9

      Following up by e-mail

      フォローメールを送る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Getting your meeting started

      会議を開始する

    12. 12

      Getting everyone to participate

      会話に参加させる

    13. 13

      Facilitating

      会議を進行させる

    14. 14

      Questioning

      効果的な質問

    15. 15

      Sending the minutes by e-mail

      メールで議事録を送る

    16. 16

      Delegating work to your staff

      部下に仕事を依頼する

    17. 17

      Giving constructive criticism

      改善ポイントを伝える

    18. 18

      Giving recognition

      フィードバックする

    19. 19

      Making an e-mail announcement

      メールで情報共有する

    20. 20

      Review

      自己紹介スピーチ

  • マネジメントコース3

    1. 1

      Taking a step back

      一歩下がって俯瞰する

    2. 2

      Understanding the 80/20 rule

      80%/20%ルール

    3. 3

      Being a good listener

      聞き役になる

    4. 4

      Setting goals that people understand

      明確なゴール設定

    5. 5

      Explaining what to do, not how to do it

      手段より目的を説明する

    6. 6

      Understanding workplace diversity

      職場のダイバーシティを理解する

    7. 7

      Redefining feedback

      フィードバック方法

    8. 8

      Honing your skills

      スキルを磨く

    9. 9

      Giving what your supervisor wants

      期待に応える

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Thinking out of the box

      常識を破る

    12. 12

      Resolving conflict quickly

      対立を解決する

    13. 13

      Being an advocate of change

      変化に対応する

    14. 14

      Getting out of the office

      動くマネジメントスタイル

    15. 15

      Distinguishing managers from leaders

      リーダーとマネージャーの違い

    16. 16

      Learning from others

      知見を広げる

    17. 17

      Seeing a crisis as an opportunity

      危機はチャンス

    18. 18

      Becoming an invisible manager

      チームが主役

    19. 19

      Choosing the right person for the job

      最適な人選

    20. 20

      Review

      復習

  • エグゼクティブ

    1. 1

      Your role, what do you do?

      自身の役割について

    2. 2

      Your business, what is it?

      会社の事業について

    3. 3

      A global mind, does everyone need it?

      グローバルマインドについて

    4. 4

      Entrepreneurial spirit, is it only for start-ups?

      起業家精神について

    5. 5

      Future leaders, who are they?

      次世代リーダーについて

    6. 6

      Business ethics, what really matters?

      企業倫理について

    7. 7

      Personal health, how do you maintain it?

      健康管理の仕方について

    8. 8

      Your social network, is it your safety net?

      コネクションの重要性について

    9. 9

      Recruitment, what do you look for?

      企業が求める人財について

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Technological changes, are you ready?

      テクノロジーの進化について

    12. 12

      Programmers, where do you find them?

      IT技術者の獲得について

    13. 13

      Work-life balance, is it a barrier?

      ワークライフバランスについて

    14. 14

      Diversity, is it the way to go?

      多様性について

    15. 15

      Your competition, do you fear them?

      競合他社について

    16. 16

      Customer voice, are they always right?

      顧客の声について

    17. 17

      Change, how do you make it work?

      企業変革について

    18. 18

      Future products, what can we expect?

      今後の商品・サービスについて

    19. 19

      Your future, what is your next step?

      自身と会社の将来について

    20. 20

      Review

      復習

  • 新入社員・内定者向けコース1

    1. 1

      Talking about your personality

      自分の性格について話す

    2. 2

      Talking about your interests

      自分の趣味について話す

    3. 3

      Talking about your education

      自分の学歴について話す

    4. 4

      Talking about your experience

      自分の経験について話す

    5. 5

      Talking about your skills

      自分のスキルについて話す

    6. 6

      Talking about your weaknesses

      自分の弱みについて話す

    7. 7

      Talking about your personal values

      自分の価値観について話す

    8. 8

      Talking about your motivation

      自分のモチベーションについて話す

    9. 9

      Talking about your goals

      自分の目標について話す

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Talking about joining your company

      入社理由を話す

    12. 12

      Talking about your company

      自分の会社について話す

    13. 13

      Talking about your job

      自分の仕事について話す

    14. 14

      Talking about your products

      自分の会社の商品について話す

    15. 15

      Talking about your customers

      自分の会社の顧客について話す

    16. 16

      Talking about your competitors

      自分の会社の競合について話す

    17. 17

      Talking about your corporate culture

      自分の会社の企業文化について話す

    18. 18

      Talking about your company’s vision

      自分の会社のビジョンについて話す

    19. 19

      Talking about your career goals

      自分のキャリアの目標について話す

    20. 20

      Review

      復習

  • 新入社員・内定者向けコース2

    1. 1

      Answering the phone

      電話応対をする

    2. 2

      Greeting your guest

      ゲストを迎える

    3. 3

      Making small talk

      スモールトークをする

    4. 4

      Giving a tour of the office

      社内を案内する

    5. 5

      Making a presentation

      プレゼンテーションをする

    6. 6

      Handling questions

      質問に対応する

    7. 7

      Reading numbers

      数字を説明する

    8. 8

      Explaining charts and graphs

      チャートやグラフを説明する

    9. 9

      Sending an e-mail

      メールを送る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      The business mindset

      ビジネスマインドセット

    12. 12

      Business manners

      ビジネスマナー

    13. 13

      Making connections

      人脈をつくる

    14. 14

      Teamwork

      チームワーク

    15. 15

      The PDCA cycle

      PDCAサイクル

    16. 16

      Reporting, informing consulting

      報・連・相

    17. 17

      Time management

      タイムマネジメント

    18. 18

      Globalization

      グローバリゼーション

    19. 19

      Career development

      キャリア形成

    20. 20

      Review

      復習

Level 4-5

国際社会や世界経済の課題について
トレーナーと対話することで、
グローバルにビジネスを進めるための
視座を高めます。

  • 社会テーマディスカッション

    1. 1

      Greying societies

      高齢化社会

    2. 2

      Wealth & status

      富と名声

    3. 3

      Immigration reform

      移民

    4. 4

      The (dis)advantage of beauty

      容姿

    5. 5

      Social anxiety & isolation

      社交不安と孤立

    6. 6

      Age discrimination

      年齢と偏見

    7. 7

      Job hopping

      ジョブホッピング(転職過多)

    8. 8

      Environmental concerns

      環境問題

    9. 9

      The working poor

      ワーキングプア

    10. 10

      The individual versus society

      社会内での自己実現

    11. 11

      Education & standardized testing

      教育の在り方と受験

    12. 12

      International marriages

      国際結婚

    13. 13

      Technology & society

      テクノロジーと社会

    14. 14

      The bystander effect

      傍観者効果による損失

    15. 15

      Declining birth rates

      低下する出生率

    16. 16

      Group mentality & conflict

      集団主義と競争主義

    17. 17

      Social media

      ソーシャルメディア

    18. 18

      Media & truth

      報道と真実

    19. 19

      Work-life balance

      ワークライフバランス

    20. 20

      Avoiding sensitive topics

      デリケートな話題

  • ビジネステーマディスカッション

    1. 1

      Hiring the right people

      求める人材像

    2. 2

      Workplace diversity

      多様性

    3. 3

      Business integrity

      企業倫理

    4. 4

      Growth & debt

      成長と負債

    5. 5

      Initial public offering

      上場企業と未上場企業

    6. 6

      Product development & customer needs

      製品志向と顧客志向

    7. 7

      Overwork

      時間外労働

    8. 8

      The glass ceiling

      見えない昇進の壁

    9. 9

      Yes-men

      イエスマン

    10. 10

      Job satisfaction

      働きがい

    11. 11

      Workplace rivalries

      社内競争

    12. 12

      Power harassment

      パワハラ

    13. 13

      Performance versus seniority

      年功序列と成果主義

    14. 14

      Internal & external executive placements

      生え抜き経営者とプロ経営者

    15. 15

      After-hours socializing

      社員交流

    16. 16

      Global business training

      グローバル人材育成

    17. 17

      Workplace productivity

      生産性

    18. 18

      Outsourcing or internalizing

      外部委託と内製

    19. 19

      Corporate social responsibility

      CSR

    20. 20

      Employee retention

      人財の定着

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