レベル2のレッスン内容

ビジネスシーンで
丁寧かつ効果的に
意思疎通できる。

Bizmates Program

グローバル・ビジネスで
成果を出すために、
シンプル、丁寧、効果的な
コミュニケーションの型を
習得します。

  • ランクA:

    外部パートナーとのコミュニケーション

    1. 1

      Making introductions

      自己紹介する

    2. 2

      Explaining where you’re from

      出身地を説明する

    3. 3

      Using numbers

      数字を使う

    4. 4

      Explaining what your company does

      自分の会社について説明する

    5. 5

      Explaining your job

      自分の仕事について説明する

    6. 6

      Describing your typical day

      業務について話す

    7. 7

      Making a connection

      コネクションを作る

    8. 8

      Describing company facilities

      会社の設備を説明する

    9. 9

      Explaining career opportunities

      キャリア形成の機会を説明する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Explaining your company history

      会社の歴史について説明する

    12. 12

      Explaining your company’s products

      商品について話す

    13. 13

      Describing your customers

      顧客について説明する

    14. 14

      Describing your competitors

      競合について話す

    15. 15

      Describing your company’s performance

      会社の業績について話す

    16. 16

      Describing your corporate structure

      会社組織について説明する

    17. 17

      Describing your corporate culture

      企業文化について話す

    18. 18

      Describing your CSR activities

      CSR活動について話す

    19. 19

      Describing your company’s future

      会社の将来性について話す

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

  • ランクB:

    同僚との効果的なコミュニケーション

    1. 1

      Greeting your colleagues

      同僚に挨拶する

    2. 2

      Running into an old contact

      同僚との再会

    3. 3

      Inviting your colleague out

      同僚をランチに誘う

    4. 4

      Describing your co-workers

      同僚について話す

    5. 5

      Telling time

      時間を伝える

    6. 6

      Offering assistance

      援助する

    7. 7

      Giving advice

      アドバイスをする

    8. 8

      Complaining to your colleague

      同僚に不満を伝える

    9. 9

      Calming someone down

      怒りを鎮静させる

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Setting up a meeting

      ミーティングを設定する

    12. 12

      Expressing your opinion

      意見を述べる

    13. 13

      Recommending an idea

      アイデアを提案する

    14. 14

      Agreeing and disagreeing

      賛成・反対意見を述べる

    15. 15

      Confirming information

      情報を確認する

    16. 16

      Asking for a favor

      お願いをする

    17. 17

      Sharing resources

      リソースを共有する

    18. 18

      Expressing sympathy

      同情を表現する

    19. 19

      Helping someone manage stress

      同僚のストレスを軽減する

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

  • ランクC:

    顧客との効果的なコミュニケーション

    1. 1

      Giving directions to your office

      オフィスへの道を案内する

    2. 2

      Greeting your guest

      ゲストを迎える

    3. 3

      Giving a tour of the office

      社内を案内する

    4. 4

      Making your guest feel comfortable

      ゲストをもてなす

    5. 5

      Going over the agenda

      アジェンダを読み上げる

    6. 6

      Pressing for details

      詳細を聞き出す

    7. 7

      Checking your understanding

      理解を確認する

    8. 8

      Negotiating terms

      条件交渉

    9. 9

      Following up by e-mail

      メールでフォロー

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Setting up an appointment

      アポイントメントを取る

    12. 12

      Listening actively

      積極的に聞く

    13. 13

      Presenting your products

      商品を紹介する

    14. 14

      Answering questions

      質問に回答する

    15. 15

      Handling difficult questions

      難しい質問に対応する

    16. 16

      Writing a follow-up e-mail

      フォローアップメールを書く

    17. 17

      Closing a deal

      交渉を終了する

    18. 18

      Handling a complaint

      苦情に対応する

    19. 19

      Rebuilding trust

      関係を再構築する

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

  • ランクD:

    上司との効果的なコミュニケーション

    1. 1

      Explaining your workweek

      今週の仕事の予定を説明する

    2. 2

      Giving your boss an update

      アップデート情報を上司に報告する

    3. 3

      Asking for approval

      承認をお願いする

    4. 4

      Saying no to your boss

      上司に断る

    5. 5

      Reporting after a business trip

      海外出張の報告をする

    6. 6

      Apologizing for something

      謝罪する

    7. 7

      Asking for support

      サポートを依頼する

    8. 8

      Giving your boss the facts

      事実を上司に報告する

    9. 9

      Disagreeing with your boss

      上司に反対意見を述べる

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Raising a concern

      懸念を提起する

    12. 12

      Accepting constructive criticism

      建設的意見を受け入れる

    13. 13

      Reporting good news

      よいニュースを報告する

    14. 14

      Requesting for time off

      休暇をリクエストする

    15. 15

      Offering help

      援助を申し出る

    16. 16

      Setting goals

      ゴールを設定する

    17. 17

      Showing commitment

      決意を示す

    18. 18

      Confirming a rumor

      噂話を確認する

    19. 19

      Saying goodbye

      退職者へお別れ

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

  • ランクE:

    部下との効果的なコミュニケーション

    1. 1

      Introducing an employee

      従業員を紹介する

    2. 2

      Going over office rules

      オフィスの規則を説明する

    3. 3

      Explaining your expectations

      期待値を説明する

    4. 4

      Giving a verbal warning

      口頭注意をする

    5. 5

      Training someone

      トレーニングをする

    6. 6

      Giving feedback

      フィードバックをする

    7. 7

      Giving instructions

      指示を出す

    8. 8

      Dealing with conflict

      争い事に対処する

    9. 9

      Congratulating someone

      お祝いを伝える

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Assigning a new project

      プロジェクトを割り当てる

    12. 12

      Asking for a progress report

      進捗状況の報告をさせる

    13. 13

      Motivating your staff

      スタッフのモチベーションを高める

    14. 14

      Rejecting a request

      リクエストを拒否する

    15. 15

      Reviewing a project

      プロジェクトを見直す

    16. 16

      Announcing a change

      改革をアナウンスする

    17. 17

      Handling resistance to change

      改革への抵抗に対応する

    18. 18

      Giving a final warning

      最終通告を出す

    19. 19

      Accepting an apology

      謝罪を受け入れる

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

Other Programs

シンプル、丁寧、効果的な
コミュニケーションの型を学び、
プレゼンやミーティングなどの
ビジネス・スキルを習得します。

  • スモールトーク2

    1. 1

      Social Media

      ソーシャルメディア

    2. 2

      Friends

      友人

    3. 3

      Famous People

      有名人

    4. 4

      Television

      テレビ

    5. 5

      Paradise

      パラダイス

    6. 6

      Homes

    7. 7

      Visual Arts

      ビジュアルアート

    8. 8

      Parenting

      子育て

    9. 9

      Seasons

      季節

    10. 10

      Books

    11. 11

      Technology

      テクノロジー

    12. 12

      Nature

      自然

    13. 13

      Design

      デザイン

    14. 14

      Health

      健康

    15. 15

      Study

      勉強

    16. 16

      History

      歴史

    17. 17

      Stress Management

      ストレス管理

    18. 18

      Traditions

      伝統

    19. 19

      Luck

    20. 20

      Emotions

      感情

  • 海外出張

    1. 1

      Responding to an inquiry

      お問い合わせに対応する

    2. 2

      Knowing their business culture

      ビジネスカルチャーを知る

    3. 3

      Preparing for a business trip

      出張の準備をする

    4. 4

      Setting up an appointment

      アポイントを取る

    5. 5

      Answering a call from the contact person

      担当者からの電話を受ける

    6. 6

      Meeting at the airport

      空港で面会する

    7. 7

      Staying in the hotel

      ホテルに宿泊する

    8. 8

      Attending a tradeshow

      トレードショーに参加する

    9. 9

      Calling the contact person

      担当者に電話をかける

    10. 10

      Getting to the client’s office

      顧客のオフィスを訪問する

    11. 11

      Taking a tour of the facilities

      施設を案内する

    12. 12

      Meeting the clients for the first time

      顧客と初めて顔合わせをする

    13. 13

      Presenting the product

      商品を紹介する

    14. 14

      Answering questions

      質問に答える

    15. 15

      Making a proposal

      提案する

    16. 16

      Bargaining and negotiating

      交渉に成功する

    17. 17

      Having dinner with your clients

      顧客とディナー

    18. 18

      Sightseeing

      観光

    19. 19

      Sending a follow up e-mail

      フォローアップメールを送る

    20. 20

      Review

      復習

  • Eメールライティング

    1. 1

      Introduction to business e-mail writing

      ビジネスメールを書く前に

    2. 2

      Having proper e-mail structure

      適切なEメールの構成

    3. 3

      Using appropriate language

      適切な言葉

    4. 4

      Keeping it positive

      ポジティブに書く

    5. 5

      Keeping it short and simple

      短くシンプルに書く

    6. 6

      Adding a personal touch

      パーソナルタッチに書く

    7. 7

      Orienting the reader

      読み手に合わせて書く

    8. 8

      Using proper mechanics

      ビジネスメールを送る前に

    9. 9

      Giving advice on e-mail writing

      Eメールのアドバイスをする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Common types of e-mails

      一般的なEメールの種類

    12. 12

      Writing short requests/inquiries

      要望/お問い合わせを書く

    13. 13

      Responding to requests

      要望に対して返事をする

    14. 14

      Giving updates and FYIs

      最新情報と参考情報を伝える

    15. 15

      Writing a complaint

      苦情を書く

    16. 16

      Writing an apology

      お詫びを書く

    17. 17

      Giving instructions

      手順を書く

    18. 18

      Writing a report

      レポートを書く

    19. 19

      Communicating good news and bad news

      グッドニュースとバッドニュースの書き方

    20. 20

      Review

      復習

  • 電話会議

    1. 1

      Scheduling a teleconference

      電話会議をスケジュールする

    2. 2

      Confirming the schedule

      スケジュールを確定する

    3. 3

      Starting the teleconference

      電話会議を開始する

    4. 4

      Setting the mood

      雰囲気をつくる

    5. 5

      Going over the agenda

      議題を読み上げる

    6. 6

      Involving the participants

      参加者を巻き込む

    7. 7

      Staying in control

      会議をコントロールする

    8. 8

      Pausing for questions

      質問の時間をとる

    9. 9

      Ending the teleconference

      電話会議を終える

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Joining the teleconference

      電話会議に参加する

    12. 12

      Delivering your presentation

      プレゼンテーションする

    13. 13

      Getting clarification

      明確に理解する

    14. 14

      Being understood

      理解させる

    15. 15

      Handling objections

      反対意見に対応する

    16. 16

      Communicating your opinions

      意見の陳述

    17. 17

      Making a proposal

      提案する

    18. 18

      Responding to questions

      質問に答える

    19. 19

      Conveying your thoughts

      自分の考えを伝える

    20. 20

      Review

      復習

  • プレゼンテーション

    1. 1

      Preparing your presentation

      プレゼンテーションの準備をする

    2. 2

      Opening your presentation

      プレゼンテーションの開始

    3. 3

      Speaking naturally

      自然に話す

    4. 4

      Signposting

      サインポスティング

    5. 5

      Involving your audience

      観衆を巻き込む

    6. 6

      Using impact words

      インパクトのある言葉

    7. 7

      Closing your presentation

      プレゼンテーションの結び

    8. 8

      Answering questions

      質問に答える

    9. 9

      Handling difficult questions

      難しい質問に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Different types of presentations

      異なる種類のプレゼンテーション

    12. 12

      Sales presentations

      セールスプレゼンテーション

    13. 13

      Special events

      スペシャルイベント

    14. 14

      Recommendations

      提案

    15. 15

      Announcements

      アナウンスメント

    16. 16

      Status reports

      現状報告

    17. 17

      Impromptu presentations

      緊急プレゼンテーション

    18. 18

      Instructional presentations

      人材育成のプレゼンテーション

    19. 19

      Motivational speeches

      意欲を起こさせるスピーチ

    20. 20

      Review

      復習

  • 電話応対

    1. 1

      Understanding telephone English

      電話応対をする前に

    2. 2

      Answering the phone

      電話を受ける

    3. 3

      Transferring a call

      電話を取り次ぐ

    4. 4

      Taking a message

      伝言を承る

    5. 5

      Handling inquiries

      お問い合わせに対応する

    6. 6

      Handling difficult inquiries

      難しいお問い合わせに対応する

    7. 7

      Giving directions

      道順を案内する

    8. 8

      Giving instructions

      手順を伝える

    9. 9

      Handling complaints

      苦情に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Making a call

      電話をかける

    12. 12

      Making inquiries

      問い合わせる

    13. 13

      Leaving a message

      伝言を残す

    14. 14

      Leaving a voice message

      留守番電話にメッセージを残す

    15. 15

      Dealing with technical difficulties

      通信環境が悪い場合

    16. 16

      Making an appointment

      アポイントメントを取る

    17. 17

      Making an urgent call

      緊急電話をかける

    18. 18

      Asking for a subscription renewal

      契約更新について電話をかける

    19. 19

      Making a complaint

      苦情を伝える

    20. 20

      Review

      復習

  • ミーティング

    1. 1

      Creating an agenda

      アジェンダを作成する

    2. 2

      Calling a meeting

      会議を設定する

    3. 3

      Starting your meeting

      会議を開始する

    4. 4

      Getting involvement

      参加者を巻き込む

    5. 5

      Stating your opinion clearly

      意見を明確に述べる

    6. 6

      Making a decision

      決定を下す

    7. 7

      Taking control

      コントロールする

    8. 8

      Wrapping up

      会議をまとめる

    9. 9

      Following up

      フォローアップする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Different types of meetings

      異なる種類の会議

    12. 12

      Brainstorming sessions

      ブレインストーミングセッション

    13. 13

      Problem-solving meetings

      問題解決の会議

    14. 14

      Regular staff meetings

      スタッフミーティング

    15. 15

      Project meetings

      プロジェクトミーティング

    16. 16

      Training sessions

      トレーニングセッション

    17. 17

      External meetings

      社外の会議

    18. 18

      Disciplinary meetings

      指導の会議

    19. 19

      Impromptu meetings

      緊急会議

    20. 20

      Review

      復習

  • ネゴシエーション

    1. 1

      Understanding negotiations

      交渉について理解する

    2. 2

      Selecting your negotiation approach

      交渉の進め方を選ぶ

    3. 3

      Taking a win-win approach

      双方に有益な方法をとる

    4. 4

      Avoiding people issues

      人間関係に気を付ける

    5. 5

      Focusing on interests

      相手の関心事に気を配る

    6. 6

      Being persuasive

      説得力のある話し方をする

    7. 7

      Resolving conflict

      問題を解決する

    8. 8

      Knowing your BATNA

      代替案(BATNA)を知る

    9. 9

      Knowing your inner self

      自分自身を知る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Taking the lead

      リードをとる

    12. 12

      Setting a positive environment

      環境を整える

    13. 13

      Setting expectations

      期待値を設定する

    14. 14

      Learning from the other side

      別の視点から学ぶ

    15. 15

      Framing your proposal

      提案の骨組みをつくる

    16. 16

      Dealing with resistance

      反論に対処する

    17. 17

      Giving and taking

      ギブ&テイク

    18. 18

      Closing the deal

      取引を成立させる

    19. 19

      Following up

      フォローアップ

    20. 20

      Review

      復習

  • 異文化対応

    1. 1

      Knowing the barriers to cultural understanding

      異文化理解の障壁

    2. 2

      Knowing the myths in intercultural communication

      異文化コミュニケーションに関する先入観

    3. 3

      Defining your own culture first

      自らの文化の理解

    4. 4

      Raising cultural awareness

      異文化に関する知識

    5. 5

      Accepting culture shock

      カルチャーショックの受容

    6. 6

      Knowing what leads to success

      異文化環境で必要な素養

    7. 7

      Knowing your objectives

      目的の把握

    8. 8

      Understanding individual cultural identity

      集団と個人の違い

    9. 9

      Appreciating cultural diversity

      多様性の尊重

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Being sensitive when asking about culture

      異文化に関する質問に配慮する

    12. 12

      Asking for clarification

      異文化に関する理解を確認する

    13. 13

      Switching styles

      文化の違いに合わせた接し方をする

    14. 14

      Setting ground rules

      チームのルールを定める

    15. 15

      Adjusting your tone

      伝え方を工夫する

    16. 16

      Giving an overview of the process first

      仕事の進行について意識合わせをする

    17. 17

      Giving an overview of the process first

      目的達成のためにあえて異論を唱える役を演じる

    18. 18

      Agreeing on A process

      仕事の進め方の合意を得る

    19. 19

      Building affective trust

      信頼関係を築く

    20. 20

      Review

      復習

  • 面接対策

    1. 1

      Knowing who you are

      自己分析

    2. 2

      Knowing the company and the job

      会社と仕事の分析

    3. 3

      Creating an effective resume

      効果的な履歴書を作成する

    4. 4

      Making a good first impression

      良い第一印象を作る

    5. 5

      Mock interview

      模擬面接

    6. 6

      Understanding the motive of the questions

      質問の真意を理解する

    7. 7

      Showing you’re a perfect match

      最も適した人物である事を示す

    8. 8

      Highlighting your selling points

      強みを強調する

    9. 9

      Using opening sentences

      冒頭の文章を使う

    10. 10

      Mock interview

      模擬面接

    11. 11

      Showing you understand their issues

      問題を理解していることを示す

    12. 12

      Tailoring your answers to the interviewer

      面接官に合わせた答え方

    13. 13

      Giving examples

      例を挙げる

    14. 14

      Being likeable

      好感度を示す

    15. 15

      Mock interview

      模擬面接

    16. 16

      Using stories

      ストーリーを使う

    17. 17

      Wrapping up your answers

      回答をまとめる

    18. 18

      Closing and asking questions

      質問する

    19. 19

      Writing a follow up e-mail

      フォローアップメールの作成

    20. 20

      Mock interview

      模擬面接

  • 採用面接官

    1. 1

      Thank you for coming today.

      会社の第一印象を良くする

    2. 2

      Let me explain the flow of the interview.

      場を和ませる

    3. 3

      Let me give you some background information.

      募集の背景を説明する

    4. 4

      Tell me about your work experience.

      職務経歴について詳細を尋ねる

    5. 5

      Mock interview

      模擬面接

    6. 6

      Why are you interested in our company?

      熱意を探る

    7. 7

      Why did you leave your previous company?

      退職理由を聞く

    8. 8

      Tell me about when you had to…

      事例を話してもらう

    9. 9

      What motivates you at work?

      仕事のやりがいについて聞く

    10. 10

      Mock interview

      模擬面接

    11. 11

      What are your career goals?

      キャリアの展望について聞く

    12. 12

      Tell me about your current work environment.

      職場環境の好みについて聞く

    13. 13

      What do you think of…?

      考え方を探る

    14. 14

      What is your expected salary?

      現在・希望の年収について尋ねる

    15. 15

      Mock interview

      模擬面接

    16. 16

      Do you have any questions?

      質疑応答をする

    17. 17

      We have several other people to interview.

      合否通知までの猶予を探る

    18. 18

      This is A great opportunity.

      仕事の魅力をアピールする

    19. 19

      Here are the next steps.

      面接をまとめる

    20. 20

      Mock interview

      模擬面接

  • ITコース

    1. 1

      Breaking the ice

      雰囲気をつくる

    2. 2

      Introducing the objectives and agenda

      ゴールと議題を共有する

    3. 3

      Keeping things under control

      会議をコントロールする

    4. 4

      Conveying your opinions

      意見を伝える

    5. 5

      Wrapping things up

      電話会議を終える

    6. 6

      Meeting a foreign vendor

      海外ベンダーと面会する

    7. 7

      Going over the project objectives

      プロジェクトのゴールを説明する

    8. 8

      Evaluating the vendor

      ベンダーを知る

    9. 9

      Understanding the other side

      相手を理解する

    10. 10

      Getting your point across

      考えを述べる

    11. 11

      Presenting your proposal

      提案する

    12. 12

      Getting your audience’s attention

      観衆をひきつける

    13. 13

      Using data and examples

      データと例でサポートする

    14. 14

      Connecting with your audience

      聞き手とつながる

    15. 15

      Handling Q&A sessions

      質疑応答

    16. 16

      Visiting an overseas office

      海外オフィスを訪問する

    17. 17

      Showing interest and courtesy

      よい印象を与える

    18. 18

      Dealing with resistance and objections

      反対意見に対応する

    19. 19

      Laying out an action plan

      アクションプランを立てる

    20. 20

      Making a good follow-up

      メールでフォローする

  • ITマネージャー

    1. 1

      Welcoming your new staff

      新しいメンバーを迎える

    2. 2

      Introducing key people

      キーメンバーを紹介する

    3. 3

      Giving a tour

      オフィスを案内する

    4. 4

      Explaining the job

      業務内容を説明する

    5. 5

      Explaining house rules

      ルールを説明する

    6. 6

      Inviting your staff out to lunch

      ランチに誘う

    7. 7

      Explaining the workflow

      業務フローを説明する

    8. 8

      Wrapping up the orientation

      オリエンテーションをまとめる

    9. 9

      Handling questions

      質問に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Emailing your staff

      メンバーにメールする

    12. 12

      Assigning a task

      タスクをアサインする

    13. 13

      Following up on a task

      タスクの進捗を確認する

    14. 14

      Giving feedback

      フィードバックを与える

    15. 15

      Bringing up a concern

      問題提起する

    16. 16

      Making a suggestion

      提案する

    17. 17

      Giving a verbal warning

      口頭で注意する

    18. 18

      Counseling your staff

      メンバーの相談に乗る

    19. 19

      Giving recognition

      メンバーを評価する

    20. 20

      Review

      復習

  • ホテル

    1. 1

      Giving directions to the hotel

      ホテルまでの道案内

    2. 2

      Checking in

      チェックイン

    3. 3

      Taking your guest to the room

      ゲストをお部屋へご案内

    4. 4

      Explaining the hotel’s facilities

      ファシリティのご案内

    5. 5

      Assisting guests with disabilities

      障害をお持ちの方への対応

    6. 6

      Accommodating simple requests

      簡単なリクエストへの対応

    7. 7

      Introducing the hotel’s restaurant

      レストランのご案内

    8. 8

      Giving information on corporate services

      法人向けサービスのご案内

    9. 9

      Checking out

      チェックアウト

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Recommending places to see

      観光スポットをすすめる

    12. 12

      Recommending places to eat

      お食事処をすすめる

    13. 13

      Recommending a place to shop

      ショッピングエリアをすすめる

    14. 14

      Explaining different travel options

      交通手段のご案内

    15. 15

      Showing how to use a device

      機械の使い方のご案内

    16. 16

      Handling special requests

      特別なご要望への対応

    17. 17

      Handling complaints effectively

      苦情の対応

    18. 18

      Going the extra mile

      お客様の期待値を超える

    19. 19

      Informing your guests about special events

      特別なイベントのご案内

    20. 20

      Review

      復習

  • レストラン

    1. 1

      Taking a reservation

      予約を承る

    2. 2

      Welcoming your customers

      お客様をお迎えする

    3. 3

      Taking your customers to their table

      テーブルへご案内する

    4. 4

      Taking their drink order

      お飲物の注文を承る

    5. 5

      Explaining the menu

      メニューを説明する

    6. 6

      Explaining dishes

      お料理を説明する

    7. 7

      Serving the meal

      お食事を出す

    8. 8

      Clearing the dishes

      食器を下げる

    9. 9

      Serving the check

      お会計

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Getting to know your customers

      お客様との距離を縮める

    12. 12

      Assisting small children

      お子様の対応

    13. 13

      Explaining customs and rules

      文化やマナーを説明する

    14. 14

      Introducing Japanese phrases

      日本語を紹介する

    15. 15

      Recommending a dish

      おすすめの料理をご案内する

    16. 16

      Accommodating special requests

      特別なご要望への対応

    17. 17

      Raising an issue with a customer

      代替案を提案する

    18. 18

      Dealing with customer complaints

      苦情の対応

    19. 19

      Suggesting merchandise and gift cards

      商品やギフト券を提案する

    20. 20

      Review

      復習

  • ショップ

    1. 1

      Welcoming your customer

      お客様をお迎えする

    2. 2

      Asking the customer’s needs

      お客様のニーズを伺う

    3. 3

      Recommending a product

      商品をおすすめする

    4. 4

      Handling concerns

      お客様の不安を解消する

    5. 5

      Suggesting another product

      他の商品を提案する

    6. 6

      Mentioning the price

      価格を伝える

    7. 7

      Up-selling and cross-selling

      アップセリングとクロスセリング

    8. 8

      Selling with impact

      印象に残るセールス

    9. 9

      Saying goodbye

      お客様をお見送りする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Helping customers find their way around

      お店の中を案内する

    12. 12

      Demonstrating the product

      商品の使い方を案内

    13. 13

      Handling questions

      質問に対応する

    14. 14

      Explaining sales and reward programs

      商品と特典を説明する

    15. 15

      Explaining duty-free service

      免税サービスを説明する

    16. 16

      Wrapping gifts

      ギフトラッピング

    17. 17

      Dealing with returns

      商品の交換対応

    18. 18

      Dealing with angry customers

      苦情の対応

    19. 19

      Building customer loyalty

      リピーターを作る

    20. 20

      Review

      復習

  • マネジメントコース2

    1. 1

      Making a welcome speech

      自己紹介スピーチ

    2. 2

      Getting to know your staff

      部下のことについて知る

    3. 3

      Getting their input

      部下の仕事内容を知る

    4. 4

      Scheduling a one-on-one by e-mail

      メールで個別面談日時を設定する

    5. 5

      Setting expectations

      面談の流れを説明する

    6. 6

      Listening actively

      部下の話を引き出す

    7. 7

      Setting goals

      目標を設定する

    8. 8

      Getting commitment

      やる気にさせる

    9. 9

      Following up by e-mail

      フォローメールを送る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Getting your meeting started

      会議を開始する

    12. 12

      Getting everyone to participate

      会話に参加させる

    13. 13

      Facilitating

      会議を進行させる

    14. 14

      Questioning

      効果的な質問

    15. 15

      Sending the minutes by e-mail

      メールで議事録を送る

    16. 16

      Delegating work to your staff

      部下に仕事を依頼する

    17. 17

      Giving constructive criticism

      改善ポイントを伝える

    18. 18

      Giving recognition

      フィードバックする

    19. 19

      Making an e-mail announcement

      メールで情報共有する

    20. 20

      Review

      自己紹介スピーチ

  • エグゼクティブ

    1. 1

      Your role, what do you do?

      自身の役割について

    2. 2

      Your business, what is it?

      会社の事業について

    3. 3

      A global mind, does everyone need it?

      グローバルマインドについて

    4. 4

      Entrepreneurial spirit, is it only for start-ups?

      起業家精神について

    5. 5

      Future leaders, who are they?

      次世代リーダーについて

    6. 6

      Business ethics, what really matters?

      企業倫理について

    7. 7

      Personal health, how do you maintain it?

      健康管理の仕方について

    8. 8

      Your social network, is it your safety net?

      コネクションの重要性について

    9. 9

      Recruitment, what do you look for?

      企業が求める人財について

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Technological changes, are you ready?

      テクノロジーの進化について

    12. 12

      Programmers, where do you find them?

      IT技術者の獲得について

    13. 13

      Work-life balance, is it a barrier?

      ワークライフバランスについて

    14. 14

      Diversity, is it the way to go?

      多様性について

    15. 15

      Your competition, do you fear them?

      競合他社について

    16. 16

      Customer voice, are they always right?

      顧客の声について

    17. 17

      Change, how do you make it work?

      企業変革について

    18. 18

      Future products, what can we expect?

      今後の商品・サービスについて

    19. 19

      Your future, what is your next step?

      自身と会社の将来について

    20. 20

      Review

      復習

  • 新入社員・内定者向けコース1

    1. 1

      Talking about your personality

      自分の性格について話す

    2. 2

      Talking about your interests

      自分の趣味について話す

    3. 3

      Talking about your education

      自分の学歴について話す

    4. 4

      Talking about your experience

      自分の経験について話す

    5. 5

      Talking about your skills

      自分のスキルについて話す

    6. 6

      Talking about your weaknesses

      自分の弱みについて話す

    7. 7

      Talking about your personal values

      自分の価値観について話す

    8. 8

      Talking about your motivation

      自分のモチベーションについて話す

    9. 9

      Talking about your goals

      自分の目標について話す

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Talking about joining your company

      入社理由を話す

    12. 12

      Talking about your company

      自分の会社について話す

    13. 13

      Talking about your job

      自分の仕事について話す

    14. 14

      Talking about your products

      自分の会社の商品について話す

    15. 15

      Talking about your customers

      自分の会社の顧客について話す

    16. 16

      Talking about your competitors

      自分の会社の競合について話す

    17. 17

      Talking about your corporate culture

      自分の会社の企業文化について話す

    18. 18

      Talking about your company’s vision

      自分の会社のビジョンについて話す

    19. 19

      Talking about your career goals

      自分のキャリアの目標について話す

    20. 20

      Review

      復習

  • 新入社員・内定者向けコース2

    1. 1

      Answering the phone

      電話応対をする

    2. 2

      Greeting your guest

      ゲストを迎える

    3. 3

      Making small talk

      スモールトークをする

    4. 4

      Giving a tour of the office

      社内を案内する

    5. 5

      Making a presentation

      プレゼンテーションをする

    6. 6

      Handling questions

      質問に対応する

    7. 7

      Reading numbers

      数字を説明する

    8. 8

      Explaining charts and graphs

      チャートやグラフを説明する

    9. 9

      Sending an e-mail

      メールを送る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      The business mindset

      ビジネスマインドセット

    12. 12

      Business manners

      ビジネスマナー

    13. 13

      Making connections

      人脈をつくる

    14. 14

      Teamwork

      チームワーク

    15. 15

      The PDCA cycle

      PDCAサイクル

    16. 16

      Reporting, informing consulting

      報・連・相

    17. 17

      Time management

      タイムマネジメント

    18. 18

      Globalization

      グローバリゼーション

    19. 19

      Career development

      キャリア形成

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      Review

      復習

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あなたが今すぐ解決したい課題や
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自由にテーマを設定できます。

  • テーマ例1:

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  • テーマ例2:

    フリートーク

    予習が出来てなくても、気楽にトレーナーと日常会話やニュースのテーマについて話を楽しむ。

  • テーマ例3:

    仕事上の課題

    海外出張や外国人のお客様対応の練習をする。

Discovery

ビジネス・パーソンに必要な
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トレーナーとの対話を通して
身につけられます。

  • テーマ例1:

    私のコンフォート ゾーン

  • テーマ例2:

    父からの贈り物

  • テーマ例3:

    子供のときのフィリピンの思い出

  • テーマ例4:

    ヨガと創造性

  • テーマ例5:

    魚から人生の教訓を学ぶ

など

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