レベル3のレッスン内容

自発的に英語で
やりとりしながら、
ビジネスを進められる。

Bizmates Program

ビジネス英語ではなく、
ビジネスを英語で学びます。
言葉の壁を気にせず、
自分の考えを積極的に
伝えられるようになります。

  • ランクA:

    マネジメントと日本のビジネス文化

    1. 1

      Understanding time management

      タイムマネジメントを理解する

    2. 2

      Applying time management tools

      タイムマネジメントの方法を生かす

    3. 3

      Understanding stress management

      ストレスマネジメントを理解する

    4. 4

      Applying stress management tools

      ストレスマネジメントの方法を生かす

    5. 5

      Understanding project management

      プロジェクトマネジメントを理解する

    6. 6

      Applying project management tools

      プロジェクトマネジメントの方法を生かす

    7. 7

      Understanding team management

      チームマネジメントを理解する

    8. 8

      Applying team management tools

      チームマネジメントの方法を生かす

    9. 9

      Understanding career management

      キャリアマネジメントを理解する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Explaining meishi koukan

      名刺交換を説明する

    12. 12

      Building relationships

      関係性を築く

    13. 13

      Explaining tatemae and hon-ne

      建前と本音を説明する

    14. 14

      Explaining the customer is always right

      「お客様は常に正しい」を説明する

    15. 15

      Respecting your elders

      年上を敬う

    16. 16

      Explaining nominication

      ノミニケーションを説明する

    17. 17

      Explaining Japanese corporate structure

      日本企業の組織を説明する

    18. 18

      Explaining “wa”

      “和”を説明する

    19. 19

      Explaining company loyalty

      会社のロイヤルティについて説明する

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

  • ランクB:

    問題解決と意思決定

    1. 1

      Understanding problem-solving

      問題解決を理解する

    2. 2

      Finding problems

      問題を発見する

    3. 3

      Finding the facts

      実態を調査する

    4. 4

      Defining the problem

      問題を明確にする

    5. 5

      Finding ideas

      アイデアを見つける

    6. 6

      Selecting a solution

      解決策を決める

    7. 7

      Planning

      計画を立てる

    8. 8

      Selling your idea

      アイデアを売る

    9. 9

      Taking action

      行動する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Understanding decision-making

      意思決定を理解する

    12. 12

      Deciding how to decide

      決定の方法を決める

    13. 13

      Developing an open mind

      オープンマインドを発展させる

    14. 14

      Observing the situation

      状況を観察する

    15. 15

      Orienting with reality

      事実を見極める

    16. 16

      Finalizing your decision

      決断をまとめる

    17. 17

      Acting on your decision

      決定を行動に移す

    18. 18

      Repeating the process

      プロセスを繰り返す

    19. 19

      Giving advice on decision-making

      意思決定にアドバイスする

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

  • ランクC:

    チャートの読み方と人脈づくり

    1. 1

      Reading numbers

      数字を読む

    2. 2

      Explaining types of charts and graphs

      チャート・グラフの種類を説明する

    3. 3

      Introducing a chart

      チャートを紹介する

    4. 4

      Giving a brief overview

      簡潔に全体を説明する

    5. 5

      Describing movements

      数字の動きについて話す

    6. 6

      Commenting on the figures

      数字にコメントする

    7. 7

      Giving meaning to numbers

      数字に意味を持たせる

    8. 8

      Telling it like a story

      ストーリー性を持たせる

    9. 9

      Drawing conclusions

      結論と提案

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Understanding your social networking goals

      ソーシャルネットワーキングのゴールを理解する

    12. 12

      Making opportunities to network

      ネットワークを築く機会をつくる

    13. 13

      Starting a conversation

      会話を始める

    14. 14

      Asking open-ended questions

      自由形式質問をする

    15. 15

      Articulating what you do

      自己紹介をする

    16. 16

      Showing how you can help

      能力の提示をする

    17. 17

      Following up on a contact

      フォローアップする

    18. 18

      Keeping in touch

      連絡を取り合う

    19. 19

      Understanding networking

      ネットワーキングを理解する

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

  • ランクD:

    メンタリングと主張性

    1. 1

      Understanding a mentoring model

      指導モデルを理解する

    2. 2

      Building the relationship

      関係性を築く

    3. 3

      Setting training goals

      トレーニングのゴールを決める

    4. 4

      Directing

      指導する

    5. 5

      Coaching

      コーチング

    6. 6

      Supporting

      サポ―ティング

    7. 7

      Delegating

      委任する

    8. 8

      Confirming training goals

      トレーニングのゴールを確認する

    9. 9

      Giving advice on mentoring

      指導者にアドバイスをする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Understanding assertive communication

      アサーティブコミュニケーションを理解する

    12. 12

      Making your opinion sound positive

      意見をポジティブに述べる

    13. 13

      Using “I” statements

      “I”の効果

    14. 14

      Taking responsibility

      責任をとる

    15. 15

      Giving a “Yes” or “No” answer

      “Yes”or“No”

    16. 16

      Partially agreeing

      攻撃的発言への対処

    17. 17

      Bringing up a problem

      問題点への対処

    18. 18

      Saying no

      “No”と言う

    19. 19

      Giving advice on assertive communication

      アサーティブコミュニケーションのアドバイスをする

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

  • ランクE:

    リーダーシップと説得力

    1. 1

      Understanding persuasive communication

      説得力のあるコミュニケーションを理解する

    2. 2

      Understanding their needs

      ニーズを理解する

    3. 3

      Building credibility

      信用を得る

    4. 4

      Framing

      フレーミング

    5. 5

      Making analogies

      例を用いる

    6. 6

      Supporting with data and examples

      データと例でサポートする

    7. 7

      Using logic

      ロジックを使う

    8. 8

      Connecting with the listener

      聞き手とつながる

    9. 9

      Giving advice on persuasive communication

      説得力あるコミュニケーションのアドバイスをする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Understanding leadership

      リーダーシップを理解する

    12. 12

      Explaining your vision

      ビジョンを説明する

    13. 13

      Showing dedication

      献身さをみせる

    14. 14

      Showing humility

      謙虚さをみせる

    15. 15

      Showing integrity

      一貫した姿勢をみせる

    16. 16

      Taking responsibility

      責任をとる

    17. 17

      Communicating

      コミュニケーション

    18. 18

      Taking decisive action

      決断とアクション

    19. 19

      Giving advice on leadership

      リーダーシップのアドバイスする

    20. 20

      Rank-Up Test

      ランクアップテスト

Other Programs

シンプル、丁寧、効果的な
コミュニケーションの型を学び、
プレゼンやミーティングなどの
ビジネス・スキルを習得します。

  • スモールトーク3

    1. 1

      Global Leaders

      グローバルリーダー

    2. 2

      Cross Culture

      異文化交流

    3. 3

      Start-ups

      起業家

    4. 4

      Branding

      ブランディング

    5. 5

      Dress Code

      ドレスコード

    6. 6

      Medicine

    7. 7

      Environment

      環境

    8. 8

      Young Generation

      若い世代

    9. 9

      The Olympics

      オリンピック

    10. 10

      Astronomy

      天文学

    11. 11

      Certifications

      資格

    12. 12

      Smoking

      喫煙

    13. 13

      Body Language

      ボディランゲージ

    14. 14

      Trains

      電車

    15. 15

      Success

      成功

    16. 16

      Coffee

      コーヒー

    17. 17

      Crime

      犯罪

    18. 18

      Charity

      チャリティー

    19. 19

      Cloud Technology

      クラウドテクノロジー

    20. 20

      Comedy

      コメディー

  • 海外出張

    1. 1

      Responding to an inquiry

      お問い合わせに対応する

    2. 2

      Knowing their business culture

      ビジネスカルチャーを知る

    3. 3

      Preparing for a business trip

      出張の準備をする

    4. 4

      Setting up an appointment

      アポイントを取る

    5. 5

      Answering a call from the contact person

      担当者からの電話を受ける

    6. 6

      Meeting at the airport

      空港で面会する

    7. 7

      Staying in the hotel

      ホテルに宿泊する

    8. 8

      Attending a tradeshow

      トレードショーに参加する

    9. 9

      Calling the contact person

      担当者に電話をかける

    10. 10

      Getting to the client’s office

      顧客のオフィスを訪問する

    11. 11

      Taking a tour of the facilities

      施設を案内する

    12. 12

      Meeting the clients for the first time

      顧客と初めて顔合わせをする

    13. 13

      Presenting the product

      商品を紹介する

    14. 14

      Answering questions

      質問に答える

    15. 15

      Making a proposal

      提案する

    16. 16

      Bargaining and negotiating

      交渉に成功する

    17. 17

      Having dinner with your clients

      顧客とディナー

    18. 18

      Sightseeing

      観光

    19. 19

      Sending a follow up e-mail

      フォローアップメールを送る

    20. 20

      Review

      復習

  • Eメールライティング

    1. 1

      Introduction to business e-mail writing

      ビジネスメールを書く前に

    2. 2

      Having proper e-mail structure

      適切なEメールの構成

    3. 3

      Using appropriate language

      適切な言葉

    4. 4

      Keeping it positive

      ポジティブに書く

    5. 5

      Keeping it short and simple

      短くシンプルに書く

    6. 6

      Adding a personal touch

      パーソナルタッチに書く

    7. 7

      Orienting the reader

      読み手に合わせて書く

    8. 8

      Using proper mechanics

      ビジネスメールを送る前に

    9. 9

      Giving advice on e-mail writing

      Eメールのアドバイスをする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Common types of e-mails

      一般的なEメールの種類

    12. 12

      Writing short requests/inquiries

      要望/お問い合わせを書く

    13. 13

      Responding to requests

      要望に対して返事をする

    14. 14

      Giving updates and FYIs

      最新情報と参考情報を伝える

    15. 15

      Writing a complaint

      苦情を書く

    16. 16

      Writing an apology

      お詫びを書く

    17. 17

      Giving instructions

      手順を書く

    18. 18

      Writing a report

      レポートを書く

    19. 19

      Communicating good news and bad news

      グッドニュースとバッドニュースの書き方

    20. 20

      Review

      復習

  • 電話会議

    1. 1

      Scheduling a teleconference

      電話会議をスケジュールする

    2. 2

      Confirming the schedule

      スケジュールを確定する

    3. 3

      Starting the teleconference

      電話会議を開始する

    4. 4

      Setting the mood

      雰囲気をつくる

    5. 5

      Going over the agenda

      議題を読み上げる

    6. 6

      Involving the participants

      参加者を巻き込む

    7. 7

      Staying in control

      会議をコントロールする

    8. 8

      Pausing for questions

      質問の時間をとる

    9. 9

      Ending the teleconference

      電話会議を終える

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Joining the teleconference

      電話会議に参加する

    12. 12

      Delivering your presentation

      プレゼンテーションする

    13. 13

      Getting clarification

      明確に理解する

    14. 14

      Being understood

      理解させる

    15. 15

      Handling objections

      反対意見に対応する

    16. 16

      Communicating your opinions

      意見の陳述

    17. 17

      Making a proposal

      提案する

    18. 18

      Responding to questions

      質問に答える

    19. 19

      Conveying your thoughts

      自分の考えを伝える

    20. 20

      Review

      復習

  • プレゼンテーション

    1. 1

      Preparing your presentation

      プレゼンテーションの準備をする

    2. 2

      Opening your presentation

      プレゼンテーションの開始

    3. 3

      Speaking naturally

      自然に話す

    4. 4

      Signposting

      サインポスティング

    5. 5

      Involving your audience

      観衆を巻き込む

    6. 6

      Using impact words

      インパクトのある言葉

    7. 7

      Closing your presentation

      プレゼンテーションの結び

    8. 8

      Answering questions

      質問に答える

    9. 9

      Handling difficult questions

      難しい質問に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Different types of presentations

      異なる種類のプレゼンテーション

    12. 12

      Sales presentations

      セールスプレゼンテーション

    13. 13

      Special events

      スペシャルイベント

    14. 14

      Recommendations

      提案

    15. 15

      Announcements

      アナウンスメント

    16. 16

      Status reports

      現状報告

    17. 17

      Impromptu presentations

      緊急プレゼンテーション

    18. 18

      Instructional presentations

      人材育成のプレゼンテーション

    19. 19

      Motivational speeches

      意欲を起こさせるスピーチ

    20. 20

      Review

      復習

  • 電話応対

    1. 1

      Understanding telephone English

      電話応対をする前に

    2. 2

      Answering the phone

      電話を受ける

    3. 3

      Transferring a call

      電話を取り次ぐ

    4. 4

      Taking a message

      伝言を承る

    5. 5

      Handling inquiries

      お問い合わせに対応する

    6. 6

      Handling difficult inquiries

      難しいお問い合わせに対応する

    7. 7

      Giving directions

      道順を案内する

    8. 8

      Giving instructions

      手順を伝える

    9. 9

      Handling complaints

      苦情に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Making a call

      電話をかける

    12. 12

      Making inquiries

      問い合わせる

    13. 13

      Leaving a message

      伝言を残す

    14. 14

      Leaving a voice message

      留守番電話にメッセージを残す

    15. 15

      Dealing with technical difficulties

      通信環境が悪い場合

    16. 16

      Making an appointment

      アポイントメントを取る

    17. 17

      Making an urgent call

      緊急電話をかける

    18. 18

      Asking for a subscription renewal

      契約更新について電話をかける

    19. 19

      Making a complaint

      苦情を伝える

    20. 20

      Review

      復習

  • ミーティング

    1. 1

      Creating an agenda

      アジェンダを作成する

    2. 2

      Calling a meeting

      会議を設定する

    3. 3

      Starting your meeting

      会議を開始する

    4. 4

      Getting involvement

      参加者を巻き込む

    5. 5

      Stating your opinion clearly

      意見を明確に述べる

    6. 6

      Making a decision

      決定を下す

    7. 7

      Taking control

      コントロールする

    8. 8

      Wrapping up

      会議をまとめる

    9. 9

      Following up

      フォローアップする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Different types of meetings

      異なる種類の会議

    12. 12

      Brainstorming sessions

      ブレインストーミングセッション

    13. 13

      Problem-solving meetings

      問題解決の会議

    14. 14

      Regular staff meetings

      スタッフミーティング

    15. 15

      Project meetings

      プロジェクトミーティング

    16. 16

      Training sessions

      トレーニングセッション

    17. 17

      External meetings

      社外の会議

    18. 18

      Disciplinary meetings

      指導の会議

    19. 19

      Impromptu meetings

      緊急会議

    20. 20

      Review

      復習

  • ネゴシエーション

    1. 1

      Understanding negotiations

      交渉について理解する

    2. 2

      Selecting your negotiation approach

      交渉の進め方を選ぶ

    3. 3

      Taking a win-win approach

      双方に有益な方法をとる

    4. 4

      Avoiding people issues

      人間関係に気を付ける

    5. 5

      Focusing on interests

      相手の関心事に気を配る

    6. 6

      Being persuasive

      説得力のある話し方をする

    7. 7

      Resolving conflict

      問題を解決する

    8. 8

      Knowing your BATNA

      代替案(BATNA)を知る

    9. 9

      Knowing your inner self

      自分自身を知る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Taking the lead

      リードをとる

    12. 12

      Setting a positive environment

      環境を整える

    13. 13

      Setting expectations

      期待値を設定する

    14. 14

      Learning from the other side

      別の視点から学ぶ

    15. 15

      Framing your proposal

      提案の骨組みをつくる

    16. 16

      Dealing with resistance

      反論に対処する

    17. 17

      Giving and taking

      ギブ&テイク

    18. 18

      Closing the deal

      取引を成立させる

    19. 19

      Following up

      フォローアップ

    20. 20

      Review

      復習

  • 異文化対応

    1. 1

      Knowing the barriers to cultural understanding

      異文化理解の障壁

    2. 2

      Knowing the myths in intercultural communication

      異文化コミュニケーションに関する先入観

    3. 3

      Defining your own culture first

      自らの文化の理解

    4. 4

      Raising cultural awareness

      異文化に関する知識

    5. 5

      Accepting culture shock

      カルチャーショックの受容

    6. 6

      Knowing what leads to success

      異文化環境で必要な素養

    7. 7

      Knowing your objectives

      目的の把握

    8. 8

      Understanding individual cultural identity

      集団と個人の違い

    9. 9

      Appreciating cultural diversity

      多様性の尊重

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Being sensitive when asking about culture

      異文化に関する質問に配慮する

    12. 12

      Asking for clarification

      異文化に関する理解を確認する

    13. 13

      Switching styles

      文化の違いに合わせた接し方をする

    14. 14

      Setting ground rules

      チームのルールを定める

    15. 15

      Adjusting your tone

      伝え方を工夫する

    16. 16

      Giving an overview of the process first

      仕事の進行について意識合わせをする

    17. 17

      Giving an overview of the process first

      目的達成のためにあえて異論を唱える役を演じる

    18. 18

      Agreeing on A process

      仕事の進め方の合意を得る

    19. 19

      Building affective trust

      信頼関係を築く

    20. 20

      Review

      復習

  • 面接対策

    1. 1

      Knowing who you are

      自己分析

    2. 2

      Knowing the company and the job

      会社と仕事の分析

    3. 3

      Creating an effective resume

      効果的な履歴書を作成する

    4. 4

      Making a good first impression

      良い第一印象を作る

    5. 5

      Mock interview

      模擬面接

    6. 6

      Understanding the motive of the questions

      質問の真意を理解する

    7. 7

      Showing you’re a perfect match

      最も適した人物である事を示す

    8. 8

      Highlighting your selling points

      強みを強調する

    9. 9

      Using opening sentences

      冒頭の文章を使う

    10. 10

      Mock interview

      模擬面接

    11. 11

      Showing you understand their issues

      問題を理解していることを示す

    12. 12

      Tailoring your answers to the interviewer

      面接官に合わせた答え方

    13. 13

      Giving examples

      例を挙げる

    14. 14

      Being likeable

      好感度を示す

    15. 15

      Mock interview

      模擬面接

    16. 16

      Using stories

      ストーリーを使う

    17. 17

      Wrapping up your answers

      回答をまとめる

    18. 18

      Closing and asking questions

      質問する

    19. 19

      Writing a follow up e-mail

      フォローアップメールの作成

    20. 20

      Mock interview

      模擬面接

  • 採用面接官

    1. 1

      Thank you for coming today.

      会社の第一印象を良くする

    2. 2

      Let me explain the flow of the interview.

      場を和ませる

    3. 3

      Let me give you some background information.

      募集の背景を説明する

    4. 4

      Tell me about your work experience.

      職務経歴について詳細を尋ねる

    5. 5

      Mock interview

      模擬面接

    6. 6

      Why are you interested in our company?

      熱意を探る

    7. 7

      Why did you leave your previous company?

      退職理由を聞く

    8. 8

      Tell me about when you had to…

      事例を話してもらう

    9. 9

      What motivates you at work?

      仕事のやりがいについて聞く

    10. 10

      Mock interview

      模擬面接

    11. 11

      What are your career goals?

      キャリアの展望について聞く

    12. 12

      Tell me about your current work environment.

      職場環境の好みについて聞く

    13. 13

      What do you think of…?

      考え方を探る

    14. 14

      What is your expected salary?

      現在・希望の年収について尋ねる

    15. 15

      Mock interview

      模擬面接

    16. 16

      Do you have any questions?

      質疑応答をする

    17. 17

      We have several other people to interview.

      合否通知までの猶予を探る

    18. 18

      This is A great opportunity.

      仕事の魅力をアピールする

    19. 19

      Here are the next steps.

      面接をまとめる

    20. 20

      Mock interview

      模擬面接

  • ITコース

    1. 1

      Breaking the ice

      雰囲気をつくる

    2. 2

      Introducing the objectives and agenda

      ゴールと議題を共有する

    3. 3

      Keeping things under control

      会議をコントロールする

    4. 4

      Conveying your opinions

      意見を伝える

    5. 5

      Wrapping things up

      電話会議を終える

    6. 6

      Meeting a foreign vendor

      海外ベンダーと面会する

    7. 7

      Going over the project objectives

      プロジェクトのゴールを説明する

    8. 8

      Evaluating the vendor

      ベンダーを知る

    9. 9

      Understanding the other side

      相手を理解する

    10. 10

      Getting your point across

      考えを述べる

    11. 11

      Presenting your proposal

      提案する

    12. 12

      Getting your audience’s attention

      観衆をひきつける

    13. 13

      Using data and examples

      データと例でサポートする

    14. 14

      Connecting with your audience

      聞き手とつながる

    15. 15

      Handling Q&A sessions

      質疑応答

    16. 16

      Visiting an overseas office

      海外オフィスを訪問する

    17. 17

      Showing interest and courtesy

      よい印象を与える

    18. 18

      Dealing with resistance and objections

      反対意見に対応する

    19. 19

      Laying out an action plan

      アクションプランを立てる

    20. 20

      Making a good follow-up

      メールでフォローする

  • ITマネージャー

    1. 1

      Welcoming your new staff

      新しいメンバーを迎える

    2. 2

      Introducing key people

      キーメンバーを紹介する

    3. 3

      Giving a tour

      オフィスを案内する

    4. 4

      Explaining the job

      業務内容を説明する

    5. 5

      Explaining house rules

      ルールを説明する

    6. 6

      Inviting your staff out to lunch

      ランチに誘う

    7. 7

      Explaining the workflow

      業務フローを説明する

    8. 8

      Wrapping up the orientation

      オリエンテーションをまとめる

    9. 9

      Handling questions

      質問に対応する

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Emailing your staff

      メンバーにメールする

    12. 12

      Assigning a task

      タスクをアサインする

    13. 13

      Following up on a task

      タスクの進捗を確認する

    14. 14

      Giving feedback

      フィードバックを与える

    15. 15

      Bringing up a concern

      問題提起する

    16. 16

      Making a suggestion

      提案する

    17. 17

      Giving a verbal warning

      口頭で注意する

    18. 18

      Counseling your staff

      メンバーの相談に乗る

    19. 19

      Giving recognition

      メンバーを評価する

    20. 20

      Review

      復習

  • ホテル

    1. 1

      Giving directions to the hotel

      ホテルまでの道案内

    2. 2

      Checking in

      チェックイン

    3. 3

      Taking your guest to the room

      ゲストをお部屋へご案内

    4. 4

      Explaining the hotel’s facilities

      ファシリティのご案内

    5. 5

      Assisting guests with disabilities

      障害をお持ちの方への対応

    6. 6

      Accommodating simple requests

      簡単なリクエストへの対応

    7. 7

      Introducing the hotel’s restaurant

      レストランのご案内

    8. 8

      Giving information on corporate services

      法人向けサービスのご案内

    9. 9

      Checking out

      チェックアウト

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Recommending places to see

      観光スポットをすすめる

    12. 12

      Recommending places to eat

      お食事処をすすめる

    13. 13

      Recommending a place to shop

      ショッピングエリアをすすめる

    14. 14

      Explaining different travel options

      交通手段のご案内

    15. 15

      Showing how to use a device

      機械の使い方のご案内

    16. 16

      Handling special requests

      特別なご要望への対応

    17. 17

      Handling complaints effectively

      苦情の対応

    18. 18

      Going the extra mile

      お客様の期待値を超える

    19. 19

      Informing your guests about special events

      特別なイベントのご案内

    20. 20

      Review

      復習

  • レストラン

    1. 1

      Taking a reservation

      予約を承る

    2. 2

      Welcoming your customers

      お客様をお迎えする

    3. 3

      Taking your customers to their table

      テーブルへご案内する

    4. 4

      Taking their drink order

      お飲物の注文を承る

    5. 5

      Explaining the menu

      メニューを説明する

    6. 6

      Explaining dishes

      お料理を説明する

    7. 7

      Serving the meal

      お食事を出す

    8. 8

      Clearing the dishes

      食器を下げる

    9. 9

      Serving the check

      お会計

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Getting to know your customers

      お客様との距離を縮める

    12. 12

      Assisting small children

      お子様の対応

    13. 13

      Explaining customs and rules

      文化やマナーを説明する

    14. 14

      Introducing Japanese phrases

      日本語を紹介する

    15. 15

      Recommending a dish

      おすすめの料理をご案内する

    16. 16

      Accommodating special requests

      特別なご要望への対応

    17. 17

      Raising an issue with a customer

      代替案を提案する

    18. 18

      Dealing with customer complaints

      苦情の対応

    19. 19

      Suggesting merchandise and gift cards

      商品やギフト券を提案する

    20. 20

      Review

      復習

  • ショップ

    1. 1

      Welcoming your customer

      お客様をお迎えする

    2. 2

      Asking the customer’s needs

      お客様のニーズを伺う

    3. 3

      Recommending a product

      商品をおすすめする

    4. 4

      Handling concerns

      お客様の不安を解消する

    5. 5

      Suggesting another product

      他の商品を提案する

    6. 6

      Mentioning the price

      価格を伝える

    7. 7

      Up-selling and cross-selling

      アップセリングとクロスセリング

    8. 8

      Selling with impact

      印象に残るセールス

    9. 9

      Saying goodbye

      お客様をお見送りする

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Helping customers find their way around

      お店の中を案内する

    12. 12

      Demonstrating the product

      商品の使い方を案内

    13. 13

      Handling questions

      質問に対応する

    14. 14

      Explaining sales and reward programs

      商品と特典を説明する

    15. 15

      Explaining duty-free service

      免税サービスを説明する

    16. 16

      Wrapping gifts

      ギフトラッピング

    17. 17

      Dealing with returns

      商品の交換対応

    18. 18

      Dealing with angry customers

      苦情の対応

    19. 19

      Building customer loyalty

      リピーターを作る

    20. 20

      Review

      復習

  • マネジメントコース3

    1. 1

      Taking a step back

      一歩下がって俯瞰する

    2. 2

      Understanding the 80/20 rule

      80%/20%ルール

    3. 3

      Being a good listener

      聞き役になる

    4. 4

      Setting goals that people understand

      明確なゴール設定

    5. 5

      Explaining what to do, not how to do it

      手段より目的を説明する

    6. 6

      Understanding workplace diversity

      職場のダイバーシティを理解する

    7. 7

      Redefining feedback

      フィードバック方法

    8. 8

      Honing your skills

      スキルを磨く

    9. 9

      Giving what your supervisor wants

      期待に応える

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Thinking out of the box

      常識を破る

    12. 12

      Resolving conflict quickly

      対立を解決する

    13. 13

      Being an advocate of change

      変化に対応する

    14. 14

      Getting out of the office

      動くマネジメントスタイル

    15. 15

      Distinguishing managers from leaders

      リーダーとマネージャーの違い

    16. 16

      Learning from others

      知見を広げる

    17. 17

      Seeing a crisis as an opportunity

      危機はチャンス

    18. 18

      Becoming an invisible manager

      チームが主役

    19. 19

      Choosing the right person for the job

      最適な人選

    20. 20

      Review

      復習

  • エグゼクティブ

    1. 1

      Your role, what do you do?

      自身の役割について

    2. 2

      Your business, what is it?

      会社の事業について

    3. 3

      A global mind, does everyone need it?

      グローバルマインドについて

    4. 4

      Entrepreneurial spirit, is it only for start-ups?

      起業家精神について

    5. 5

      Future leaders, who are they?

      次世代リーダーについて

    6. 6

      Business ethics, what really matters?

      企業倫理について

    7. 7

      Personal health, how do you maintain it?

      健康管理の仕方について

    8. 8

      Your social network, is it your safety net?

      コネクションの重要性について

    9. 9

      Recruitment, what do you look for?

      企業が求める人財について

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      Technological changes, are you ready?

      テクノロジーの進化について

    12. 12

      Programmers, where do you find them?

      IT技術者の獲得について

    13. 13

      Work-life balance, is it a barrier?

      ワークライフバランスについて

    14. 14

      Diversity, is it the way to go?

      多様性について

    15. 15

      Your competition, do you fear them?

      競合他社について

    16. 16

      Customer voice, are they always right?

      顧客の声について

    17. 17

      Change, how do you make it work?

      企業変革について

    18. 18

      Future products, what can we expect?

      今後の商品・サービスについて

    19. 19

      Your future, what is your next step?

      自身と会社の将来について

    20. 20

      Review

      復習

  • 新入社員・内定者向けコース2

    1. 1

      Answering the phone

      電話応対をする

    2. 2

      Greeting your guest

      ゲストを迎える

    3. 3

      Making small talk

      スモールトークをする

    4. 4

      Giving a tour of the office

      社内を案内する

    5. 5

      Making a presentation

      プレゼンテーションをする

    6. 6

      Handling questions

      質問に対応する

    7. 7

      Reading numbers

      数字を説明する

    8. 8

      Explaining charts and graphs

      チャートやグラフを説明する

    9. 9

      Sending an e-mail

      メールを送る

    10. 10

      Review

      復習

    11. 11

      The business mindset

      ビジネスマインドセット

    12. 12

      Business manners

      ビジネスマナー

    13. 13

      Making connections

      人脈をつくる

    14. 14

      Teamwork

      チームワーク

    15. 15

      The PDCA cycle

      PDCAサイクル

    16. 16

      Reporting, informing consulting

      報・連・相

    17. 17

      Time management

      タイムマネジメント

    18. 18

      Globalization

      グローバリゼーション

    19. 19

      Career development

      キャリア形成

    20. 20

      Review

      復習

Assist Lesson

取り組みたい課題をテーマに
自由にテーマを設定できます。
海外出張でのプレゼンや面接対策など
高いコミュニケーション能力が
必要とされるシーンを想定して
繰り返し練習できます。

  • テーマ例1:

    学習の悩み

    特定の業界の勤務経験を持つトレーナーにアドバイスをもらう。

  • テーマ例2:

    フリートーク

    予習が出来てなくても、気楽にトレーナーと日常会話やニュースのテーマについて話を楽しむ。

  • テーマ例3:

    仕事上の課題

    英語でのプレゼンや面接など、特定のビジネスシーンにフォーカスして、繰り返し練習する。

Discovery

ビジネス・パーソンに必要な
教養と創造性を
トレーナーとの対話を通して
身につけられます。

  • テーマ例1:

    経営者の本質

  • テーマ例2:

    兄と比べないでください

  • テーマ例3:

    努力した結果

  • テーマ例4:

    パンドラの箱

  • テーマ例5:

    私は誰にでもなれる

など

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